مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمع‌آوری و مرتب کردن انبار فضایی بزرگی در لابراتوار ملی لارنس برکلی منجر به یک کشف فضایی توسط مسئول آرشیو این انبار شد.

آپولو 11

براساس گزارش Cnet، کارن نلسون مسئول آرشیو این انبار است که در حین تمیز کردن انبار موفق به کشف ظروف شیشه‌ای حاوی خاک ماه شد که نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در ماموریت مشهور خود به کره ماه جمع‌آوری کرده‌بودند.

پس از بازگشت آپولو 11 در سال 1969، سنگ‌ها و خاک جمع‌آوری شده توسط آرمسترانگ و آلدرین به تدریج در میان 150 لابراتوار در سرتاسر جهان  توزیع شد تا پس از آزمایش و تحقیق به ناسا بازگردانده شوند،‌اما برخی از آنها در این لابراتوارها باقی ماندند. این نمونه‌ها نیز در لابراتوار برکلی به فراموشی سپرده شده‌بودند تا اینکه مسئول آرشیو انبار این لابراتوار آنها را دوباره کشف کرد.

آپولو 11

این نمونه‌ها درون بطری‌های شیشه‌ای وکیوم شده‌ای نگهداری شده‌اند و هنوز مشخص نیست چگونه از این انبار بزرگ سردرآورده‌اند. این نمونه‌ها طی تمامی این سالهای فراموشی در کنار نسخه‌ای از مقاله مطالعه برروی ترکیبات کربنی در نمونه‌های ماه ماموریت‌های آپولو 11 و 12 نگهداری شده‌اند.

ممکن  است محققان در برکلی به محض اینکه نتوانسته‌اند نشانه‌ای از حیات کربنی در گذشته ماه بیابند،‌علاقه خود را به این نمونه‌ها از دست داده و آنها را به انبار انتقال داده‌اند. ناسا از نلسون درخواست کرده که این نمونه‌ها را به این سازمان بازگرداند.

کد خبر 215899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز