همشهری آنلاین: رییس سندیکای جایگاه ‌‏داران بنزین، فضای ایجاد شده ناشی از اجرای طرح کارت هوشمند سوخت در جایگاه‌‏های سراسر کشور انتقاد کرد و گفت: اجرایی شدن این طرح طی دو ماه آینده امری بعید به نظر می‌‏رسد.

بیژن حاج محمدرضا در گفت و گو با ایلنا با اشاره به تجهیز 70 درصد جایگاه‌‏های کل کشور و اعلام اینکه 30 درصد جایگاه‌‏های سراسر کشور با مشکلاتی از قبیل برق، تلفن، سیم‌‏کشی و پز تلمبه‌‏ها مواجه هستند، گفت: در شرایط کنونی 92 درصد جایگاه‌‏های تهران به دستگاه کارت‌‏خوان مجهز شده و 85 درصد دیگر نیز آماده ورود به شبکه هستند، ضمن آن‏که 10 درصد جایگاه‌‏های تهران نیز با مشکلات بنیادی مواجه هستند.

رییس سندیکای جایگاه‌‏داران کشور، از نبود آموزش صحیح کارکنان ، فرهنگ‌‏سازی میان مردم در خصوص کارت هوشمند سوخت انتقاد کرد.
وی با اشاره به اعتبار تخصیص‌‏یافته از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌‏های نفتی برای استخدام اپراتور در جایگاه‌‏ها، بیان کرد: بدون شک با مبلغ 250 هزار تومان نمی‌‏توان یک اپراتور حرفه‌‏ای با تحصیلات بالا به منظور اجرای طرح کارت هوشمند سوخت را استخدام کرد، از این رو بیشتر اپراتورهای جذب شده برای جایگاه‌‏ها، حرفه‌‏ای نبوده و با این اعتبار محدود تخصیص یافته صرفا موفق به استخدام افرادی شدیم که فقط یک‌‏بار در طول عمرشان کامپیوتر را دیده‌‏اند که این امر خود علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان در شرایط موجود، باعث بروز مشکلات بیشتری در چرخش عرضه فرآورده در آینده خواهد شد.

رییس سندیکای جایگاه ‌‏داران، با طرح این سوال که با بازی کارت هوشمند به چه چیز دست پیدا می‌‏کنیم، ادامه داد: وضعیت موجود و اجرای آزمایشی پروژه کارت هوشمند سوخت با تعاریفی که در ابتدای کار از این پروژه صورت می‌گرفت، مطابقت ندارد و در سیستم موجود چیزی از هوشمند بودن, دیده نمی‌‏شود.

وی با ذکر این نکته که به کارآمدی اجرای طرح کارت هوشمند سوخت خوشبین نیستم, تصریح کرد: در شرایط کنونی وضعیت تعمیرات دستگاه‌‏ها نامشخص بوده و در صورت خروج یک دستگاه از شبکه، کار توزیع متوقف خواهد شد, ضمن آنکه تعداد زیادی از جایگاه‌‏ها در سراسر کشور فاقد تلفن به عنوان ابزار اولیه کار هستند, بر این اساس نمی‌‏توان امیدی به موفقیت این طرح داشت.

حاج محمدرضا, اعلام کرد: در چارچوب تعیین سهمیه برای خودروهای مختلف از سوی دولت، شرکت ملی پخش فرآورده‌‏های نفتی کارت‌‏هایی به متصدیان جایگاه‌‏ها تحویل داده تا صاحبان خودروی فاقد کارت، بنزین دریافت کنند.

وی افت فروش و توقف بی‌‌‏مورد توزیع را تنها دستاورد اجرای پروژه کارت هوشمند سوخت اعلام و تاکید کرد: از زمان اجرای آزمایشی پروژه کارت هوشمند، جایگاه‌‏های توزیع سوخت با توقف فروش مواجه شدند و با گذشت زمان چند هفته‌‏ای هنوز به یک سوم زمان فروش قبل از اجرای این طرح آزمایشی نرسیده‌‏اند.

حاج محمدرضا, در ادامه همچنین با اشاره به عدم توزیع حدود سه میلیون کارت سوخت خودروها، گفت: این‌که با بازی کارت هوشمند قرار است, به چه چیزی دست یابیم، برای ما نیز سوال بزرگی است.

کد خبر 21878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز