چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گذشته ساخته اصغر فرهادی در بخش بین‌الملل سی و یکمین جشنواره فیلم مونیخ حضور دارد.

le passe-asghar farhaid

16 فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل CineMasters برای دریافت جایزه ARRI/OSRAM رقابت می‌کنند که بنا به گزارش هالیوودریپورتر‌، فیلم "گذشته" به کارگردانی اصغر فرهادی یکی از آن‌هاست.

این فیلم اولین بار اواخر ماه پیش در بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین جشنواره فیلم کن روی پرده رفت و جایزه بهترین بازیگر زن را برای بره‌نیس بژو به همراه داشت. گذشته در کن برنده جایزه داوران کلیسای جهانی نیز شد.

فیلم داستان مردی به نام احمد با بازی علی مصفا است که بعد از چهار سال از ایران به فرانسه باز می‌گردد تا مراحل نهایی طلاق از همسرش ماری (بژو) را تمام کند، غافل از این‌که او هم اکنون با مرد دیگری به نام سمیر (طاهر رحیم) در ارتباط است و قصد دارد با او ازدواج کند.

تعداد دیگری از فیلم‌های بخش مسابقه اصلی کن هم در بخش بین‌الملل این دوره جشنواره مونیخ رقابت می‌کنند که فیلم فرانسوی "آبی گرم‌ترین رنگ است"به کارگردانی عبد‌اللطیف کشیش، برنده جایزه نخل طلایی ، فیلم مکزیکی "هلی" ساخته آمات اسکالانته برنده جایزه بهترین کارگردان جشنواره کن و فیلم چینی "نشانی از گناه"برنده جایزه بهترین فیلمنامه  در جشنواره کن بعضی از این فیلم‌ها هستند که برای به‌دست آوردن جایزه ARRI/OSRAM جشنواره مونیخ 2013  ، که از 7 تا 15 تیر(28 ژوئن تا 6 ژوئیه) در آلمان برگزار می‌شود،رقابت می‌کنند.

برگزارکنندگان جشنواره مونیخ در عین حال یک بخش را به مرور آثار سورنتینو اختصاص داده‌اند. یک بخش مرور آثار هم به الخاندرو خودوروسکی،کارگردان شیلیایی اختصاص داده ‌شده که تازه‌ترین فیلم او "رقص واقعیت" در بخش CineMasters  نمایش داده‌می‌شود.

همچنین مایکل کین، بازیگر بریتانیایی برنده اسکار نیز قرار است جایزه یک عمر دستاورد فستیوال مونیخ را دریافت کند.

کد خبر 218356
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز