یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی هیئت بازگشایی خانه سینما از مأموریت ویژه این هیئت به وی برای مذاکره با فرهاد توحیدی و تلاش برای بازگشایی خانه سینما تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

پوستر سینما

به گزارش فارس، محسن علی اکبری در خصوص آخرین جزئیات ششمین جلسه هیئت بازگشایی خانه سینما گفت: قرار شد که برای تعامل با هیئت مدیره خانه سینما یک سری موارد و مطالب را شفاف‌سازی کنیم و اینها را به اطلاع‌ عزیزان‌مان در هیئت مدیره خانه سینما برسانیم.

وی افزود: بنابر تصمیم اعضای هیئت بازگشایی این وظیفه برعهده من گذاشته شده است تا ظرف دو روز آینده موارد مطرح و نتایج آن را به هیئت بازگشایی منتقل کنم تا بتوانیم هرچه سریعتر مقدمات بازگشایی خانه سینما را فراهم کنیم.

سخنگوی هیئت بازگشایی خانه سینما تاکید کرد: تلاش ما در هیئت بازگشایی این است که ظرف 10 روز آینده درب خانه سینما باز شود.

علی اکبری در پاسخ به این سؤال که تا قبل از انتشار بیانیه خانه سینما همه چیز به نظر مثبت می‌‌رسید اما چه شد که این نامه منتشر شد، گفت: ما قرار بود با توجه به روند مثبتی که مذاکرات طی می‌کرد جلسه‌ای را با آقای توحیدی برگزار کنیم اما چهارشنبه بعدازظهر نامه هیئت مدیره خانه سینما منتشر شد و بنابراین جلسه من با آقای توحیدی که قرار بود پنج‌شنبه برگزار شود به وقت دیگری موکول شد؛ اما امروز در هیئت بازگشایی دوباره به این جمع‌بندی رسیدیم که روند کار تسریع شود و به همین دلیل قرار است به نمایندگی از هیئت بازگشایی مذاکرات خود را با آقای توحیدی انجام دهم.

علی‌ اکبری خاطرنشان کرد: استفاده از واژه‌هایی نظیر هیئت مؤسس و یا کمیته موسس برای هیئت بازگشایی خانه سینما واژگان خوبی نبود و حتی خود هیئت مدیره خانه سینما هم هیئت مدیره سابق است اما یک کارگروهی متشکل از اعضای صنوف سینمایی شکل گرفته و تلاش ما این است تا هرچه زودتر خانه سینما باز شود و با توجه به اینکه بحث تعامل و همکاری در میان است تلاش می‌کنیم با سرعت زیاد تا 10 روز آینده به جمع‌بندی برسیم.

سخنگوی هیئت بازگشایی خانه سینما در پاسخ به این سؤال که شنیده شده از سوی مسئولان ارشاد توصیه‌هایی درباره بند اضافه شدن جمهوری اسلامی به عنوان خانه سینما شده است، گفت: اصلا در برنامه کارگروه اضافه شدن بند جمهوری اسلامی مطرح نیست و اساساً وظیفه هیئت بازگشایی به تصویب رساندن اساسنامه‌ای است که پیشتر از توسط کمیته 7 نفره اصلاح شده و قرار است این اساسنامه را در مجمع عمومی به تصویب برسانیم.

علی‌ اکبری تأکید کرد: نه تأیید و نفی این موضوع در حیطه کاری ما نیست و هرآنچه در اساسنامه به تصویب هیئت 7 نفره رسیده باشد را ما باید به تصویب مجمع عمومی خانه سینما برسانیم.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که مجمع عمومی خانه سینما در نهایت با چه تعداد صنوف برگزار خواهد شد، گفت: تأکید ما بر این است که با حداکثر صنوف مجمع عمومی خانه سینما را برگزار کنیم و در نهایت اساسنامه اصلاح شده به تصویب هیئت سِنی برسد که در خصوص جزئیات همه این موارد قرار است با آقای توحیدی گفت‌وگو کنیم.

علی‌اکبری در خاتمه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی هیئت بازگشایی اعلام روز و تاریخ برگزاری مجمع عمومی و برگزار کردن شرایط تصویب اساسنامه توسط هیئت سِنی و انتخابات هیئت مدیره است در توضیح هیئت سِنی گفت: به طور کلی در تمامی انتخابات مجامع صنفی یک گروه که سابقه بیشتری نسبت به سایر اعضا دارند به عنوان هیئت سِنی مسئولیت اداره جلسات را به عهده می‌گیرند و تصویب اساسنامه و برگزاری انتخابات هیئت مدیره با مدیریت این هیئت انجام می‌شود.

 

کد خبر 217060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز