یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: برترین و معروفترین نرم افزارهای چت تصویری، سراسر جهان در سال 2013 انتخاب و معرفی شدند.

چت در اصطلاح به معنای "گفتگوی اینترنتی" گفته می‌شود. اگرچه فرهنگستان زبان فارسی واژه " گپ" را برای معادل آن معرفی کرده است. اما، این واژه، چندان مورد استقبال و استفاده مردم و کاربران آن قرار نگرفت.

در ابتدا،برای استفاده از نرم‌افزار چت، تنها از طریق پروتوکل؛ آی آر سی، امکان پذیر بود. در حالیکه امروزه  از سایر پروتکل‌های دیگر نیز استفاده می‌شود. چت اینترنتی از طرف شرکت‌های بسیاری مانند؛ ام آی آر سی، یاهو مسنجر، ام اس ان مسنجر، گوگل تاک و... ارائه می‌شود.

هم اکنون، نرم افزار‌های چت در تلفن‌های همراه نیز افزایش چشم گیری یافته است و کاربران خاص خود را دارد. نرم افزار، " نیم باز  nimbuzz و ای بادی eboddy"  دو نرم افزار رایج  چت با موبایل هستند.

کارایی چت تصویری چیست؟

چت تصویری نرم افزاری است که می تواند شما را در هر نقطه زمین که باشید، به نقطه مقابل‌تان نشان دهد و بر عکس. این نرم‌افزار‌ها بالاتر و فراتر از استاندارد نرم افزارهای  پیام رسانی فوری هستند. این برنامه به شما اجازه می‌دهد، چهره به چهره در هر زمان و مکان با دوستان و عزیزان از طریق وب کم کامپیوتر و تلفن همراه خود صحبت و کار کنید.

البته نه تنها صحبت بلکه می‌توانید از طریق آن پیام، فایل‌های اسناد، موسیقی، عکس، کنفرانس و...را هم ارسال و دریافت کنید. اینکه نیاز به دانش و حرفه خاصی در این زمینه نیاز است یا نه؟ باید بگویم، نه! بسیار ساده است. تنها با یک ساعت آموزش شما می‌توانید به صورت یک حرفه‌ای عمل کنید.

 

برترین نرم‌افزارهای گپ دنیا

 

بسیاری از برنامه‌ها در چت قابل تنظیم هستند. بنابراین شما می‌توانید، با استفاده از امکانات چت میزبان ارتباط موثری با دوستان و...برقرار کنید.

فرمت‌های متن، شکلک‌ها، اشتراک گذاشتن فایل‌های مورد علاقه، ذخیره یک لیست سازمان یافته از مخاطبین و دوستان بصورت آنلاین و... تاثیر بیانی بیشتری در نوشتار، هنگام ارسال پیام دارد. از امکانات جانبی این نرم‌افزار چت، می توان به برنامه‌های جانبی آن یعنی سرگرمی‌هایی چون؛ رادیو، پخش موسیقی، بازی و ... اشاره کرد.

اگر شما به دنبال سرگرمی یا یک راه بهتر برای برقراری ارتباط حرفه‌ای و دوستانه هستید، باید بدانید که چت تصویری این امکان را برای شما فراهم کرده است.

نرم‌افزار‌های چت تا حد زیادی در توانایی‌ها و امکانات با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین  با انتخاب مناسب، مطمئن شوید که آن نرم‌افزار نیاز‌های کاری و سرگرمی شما را رفع خواهد کرد.

 برای یافتن یک نرم‌افزار چت تصویری خوب، عوامل متعددی را باید در نظر گرفت. قبل از هر چیز باید بدانید، امروزه بسیاری از نرم‌افزارهای چت قادر به ارائه برنامه‌های ویدئویی نیز هستند.

البته این نرم‌افزار‌ها کمی زمان بر هستند، ولی این امکان را به شما می‌دهند که پیام، فایل مختلف، عکس و... ارسال کرده و یا به اشتراک بگذارید. همچنین، شما را قادر می‌سازد که بصورت ویدئویی، کنفرانس مجازی و گفتگوهای چهره به چهره داشته باشید.

ما برای شما نرم‌افزار برتر جهان را که از نظر؛ سهولت استفاده، امکانات، ویژگی‌های ویدیویی و میزان راهنما و پشتیبانی بررسی و انتخاب شده‌اند، معرفی می‌کنیم. البته جدول و نمودار‌های مقایسه‌ای موجود نیز به شما کمک بیشتری در این زمینه خواهند کرد.

برترین نرم‌افزار‌های  چت 2013 که با همه ویندوز‌ها همخوانی دارند، عبارتند: یاهو مسنجر yahoo messenger، کام فورگ  camfrog، سایت اسپید - sightspeed، ویندوز لایو مسنجر Windows Live Messenger، پال تاک  paltalk ، توک باکس  tokbox ، اوواو  oovoo ، آی بای چت eyeball chat  ، آی چت آی وی  ichat AV ،‌ آی ویزیت iVisit. ،همه اینها از نظر سهولت استفاده، ویژگی، امکانات و... بررسی شده و رتبه بندی شده‌اند.

سهولت استفاده
از نظر سهولت استفاده باید گفت؛ استفاده و کاربری نرم افزار چت تصویری، باید برای همه به یک معنا آسان و ساده باشد. کاربر کامپیوتر باید قادر باشد از طریق مسنجر ویندوز بدون هیچ مشکلی با چت ویدیویی مورد نظر کار کند.

 برخی از نرم‌افزارهای چت تصویری، تنها با میزبان‌های خاصی قادر به همکاری هستند. بنابراین بهتر از قبل از انتخاب، آنها را بررسی و از کارایی آنها با دستگاه خود مطمئن شوید.

 

برترین نرم‌افزارهای گپ دنیا

 

امکانات
شما هر کاری را تحت برنامه این نرم‌افزار می‌توانید، انجام دهید. حتی بیش از آنچه انتظار دارید. ویژگیهای این نرم افزار‌ها شامل موارد متعدد هستند.

مواردی چون؛ چت تصویری،  چت صوتی،  پیام‌های متنی، پیام‌های فوری، تلفن کامپیوتر به کامپیوتری، کامپیوتر تلفنی به تلفن، اتاق‌های گفتگو و موارد ریز‌تر و بیشترمانند؛ شکلک‌ها، افکت‌های متن، فونت‌های قلم وبسیاری از ویژگی‌های دیگر که به شما اجازه می‌دهد، با مخاطب خود ارتباطی بی‌نظیر با بیان کامل خود برقرار کنید.

هر برنامه‌ای متفاوت از دیگری است و بنا به نوع مخاطبین  شما در دسترس هستند. به عنوان مثال، برخی از برنامه‌ها فقط به شما اجازه می‌دهند با کاربران همان برنامه ارتباط برقرار کنید. برخی دیگر از نرم‌افزارها به شما اجازه اضافه کردن  AOL، یاهو و MSN  برای ارتباط و تماس وسیع‌تر و بیشتر می‌دهند و...

 

برترین نرم‌افزارهای گپ دنیا

 

ویژگی‌های ویدیویی
ویدئو چت  یکی از انواع نرم‌افزار‌های چت است. یکی از امکانات آن این است که شما می‌توانید از طریق نرم‌افزار ویدئویی آن، فیلم خود را ضبط و سپس پخش یا ارسال کنید.

گاهی اوقات آپلود و ارسال فیلم‌ها بنا به فورمت و حجم آن طول می‌کشد و زمان زیادی می‌برد، با این وجود، می‌توان گفت؛  ویدئو خود زندگی است. چرا که به شما اجازه می‌دهد، صحبت کنید، عمل کنید، احساسات به خرج دهید و... آن هم در همان اتاق شخصی یا دفتر کارتان...

 

برترین نرم‌افزارهای گپ دنیا

 

همچنین با این نرم‌افزار شما ناظر گفتگو و کنفرانس دیگران هم خواهید بود، حتی اگر در آن شرکت نکنید. از ویژگی خاص آن جدایی از قدرت ضبط، پخش، ارسال، کیفیت نمایش و... می‌توان به توانایی این نرم‌افزار‌ها در تنظیم پنجره‌های ویدئویی به تناسب نیازهای شما اشاره کرد.

 

video-chat-im-software

کد خبر 217883
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز