همشهری آنلاین: وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با بیان ادعاهایی واهی تهران را به مداخله در امور داخلی کشورهای عضو متهم کردند.

در صد و بیست و هفتمین دور از نشست‌های وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که روز گذشته به ریاست بحرین به عنوان رییس فعلی این شورا در کاخ موتمرات در جده برگزار شد، شرکت‌کنندگان با صدور بیانیه‌ای با اعلام آن‌چه که «مواضع ثابت کشورهای عضو در قبال جزایر سه‌گانه» بیان کردند، حضور ایران در این جزایر را «اشغالگری» توصیف و بر آن‌چه که حق حاکمیتی امارات بر جزایر سه‌گانه، آب‌های منطقه‌ای، فلات قاره و مناطق اقتصادی این جزایر خواندند، تاکید کرده و مدعی شدند که این مناطق جزو لاینفک امارات متحده عربی است!

آن‌ها هم‌چنین نسبت به سفر مسوولان ایرانی به جزایر سه‌گانه و اظهارات مسوولان ایرانی در خصوص بحرین انتقاد و ادعای ارسال یک فروند پهپاد ایرانی به حریم هوایی بحرین از سوی ایران را تکرار کردند.

به گزارش ایسنا، ادعاهای وزیران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در حالی است که ایران همواره جزایر سه‌گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی را جزو لاینفک اراضی خود می‌داند.

کد خبر 217269
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز