همشهری آنلاین: یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در مخالفت با طرح عربستان گفت: مخالف تشکیل اتحادیه کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم و در صورت تشکیل، هرگز به آن نمی پیوندیم.

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال، علوی بر عدم نیاز به توسعه نیروهای سپر جزیره تاکید کرد وگفت: منطقه در حال جنگ با کشوری نیست.

علوی به روزنامه الایام چاپ بحرین گفت: سلطنت عمان درصورت تشکیل اتحادیه کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به آن نخواهد پیوست.

وی به ملاحظاتی نظیر ملاحظات سیاسی، اقتصادی ونظامی اشاره کرد وگفت: به دلیل عدم وقوع جنگ در منطقه، نیازی به توسعه نیروهای سپر جزیره نیست.

وی درباره اینکه ممکن است سخنانش منجر به ایجاد اختلاف با عربستان که شدیدا طرفدار تشکیل اتحادیه است شود ، گفت: موضع ما صریح است.

وزیر خارجه عمان تاکید کرد: کشورش هرگز به واحد پولی مشترک کشورهای حاشیه خلیج فارس نخواهد پیوست چراکه معتقد است نیاز به برقراری ثبات اقتصادی فراگیر از سخن گفتن درباره واحد پول مشترک مهمتر است.

علوی درباره ملاحظات عمان به افزایش نیروهای سپر جزیره گفت: من صریحا می گویم ما نیازی به آمادگی رویارویی نظامی با همسایه هایمان نداریم.

این درحالی است که پادشاه عربستان پیشتر از رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواسته بود تا از مرحله همکاری به مرحله تشکیل اتحادیه منتقل شوند واعلام کرد که پیوسته مشورت ها در این راستا علی رغم نهایی نشدن کار آن از سوی بعضی کشورها ادامه دارد.

کد خبر 241574
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز