همشهری آنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر مواضع کشورمان در خصوص جزایر سه گانه ایرانی مبنی بر تعلق ابدی این جزایر به خاک جمهوری اسلامی ایران ، اظهارات وزیر خارجه سعودی را مردود و غیر قابل قبول دانست .

 رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات وزیر خارجه عربستان در نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا ضمن رد اظهارات سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در رابطه با دخالت ایران در کشورهای منطقه اظهار داشت : این موضوع درحالی عنوان می شود که نیروهای نظامی این کشور با زیر پا گذاشتن تمامی قوانین و کنوانسیوهای بین المللی در امور داخلی کشور همسایه خود دخالت کرده و به سرکوب غیر نظامیان بی دفاع می پردازند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه، وی با تاکید بر مواضع کشورمان در خصوص جزایر سه گانه ایرانی مبنی بر تعلق ابدی این جزایر به خاک جمهوری اسلامی ایران ، اینگونه اظهارات را مردود و غیر قابل قبول دانست .

مهمان پرست اظهارات وزیر خارجه عربستان در خصوص وقت کشی ایران در مذاکرات هسته ای را تعجب بر انگیز دانست و افزود : سیاست هسته ای جمهوری اسلامی ایران و مذاکرات مربوط به آن ، کاملا شفاف ، صریح و جدی بر اساس دفاع از حقوق هسته ای کشورمان دنبال می گردد .

کد خبر 175419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز