جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک زن در ایالت یوتای آمریکا با کمک گروهی متشکل از هشت پزشک، یک متخصص بیهوشی و چندین پرستار توانست نوزادان پنج قلوی سالمی را به دنیا بیاورد.

 quintuplets

به گزارش آسوشیتدپرس پنج نوزاد گیلرمینا و فرنادو گارسیا- سه دختر و دو پسر- وزن‌های میان 900 گرم تا 1500 گرم داشتند و انتظار می‌رود برای شش هفته دیگر در بیمارستان دانشگاه یوتا در شهر سالت لیک باقی بمانند.

گیلرمینا گارسایی 34 ساله این نوزادان را تا 31.5 هفتگی - هفت هفته کمتر از دوره اغلب بارداری‌های منفرد، اما حدود سه هفته طولانی‌تر از اغلب بارداری‌های پنج‌قلو- در رحمش نگهداشت.

به گفته دکتر الیزابت اوبراین از واحد مراقبت‌های ویژه گذراندن این زمان اضافی به تکامل بیشتر ریه این نوزادان نسبت به سایر پنج‌قلوها کمک کرد. به گفته او هر پنج نوزاد حال عمومی خوبی دارند.

این زوج اهل یوتا از داروهای باروری استفاده کرده بودند که احتمال چندقلوزایی را افزایش می‌دهند. آنها در ابتدای بارداری متوجه پنج قلو بودن جنین‌ها شدند، و گیلرمینا گارسا از اوائل آوریل (اواسط فروردین) در بیمارستان در حالت استراحت در بستر قرار داشت. همه این پنج نوزاد با عمل سزارین با فواصل دو دقیقه متولد شدند.

یک گروه پنج نفره شامل یک دکتر و دو پرستار برای هر نوزاد در انتظار بودند. این نوزادان ازمرالدا، فاتیما، ماریسا، فرناندو و جردن نامیده شدند.

دو نوزاد پسر هنوز بر روی لوله‌های تنفسی هستند، اما نوزادان دختر به خودی خود نفس می‌کشند.

دکتر تریسی مانوک که پزشک گیلرمینا گارسیا در بیمارستان بود، این مادر را شخصی فوق‎العاده توصیف کرد که با وجود فشار خون بالا سایر مشکلات پزشکی در حین بارداری هرگز شکایت نمی‌کرد. پزشکان همچنین از حمایت شوهر گیلرمینا از او در حین بارداری - و از جمله حضورش در اتاق عمل در بامداد یکشنبه - تقدیر کردند. این زوج که اصالتا از شهر گواناخوآتوی مکزیک هستند یک دختر یک ساله به نام ژولیتا هم دارند.

این زوج می‌گویند بستگانشان که در این ناحیه به آنها در آینده برای نگهداری از این نوزادان کمک خواهند کرد. روسای فرناندو گارسیا که به عنوان جوشکار در یک کارخانه محلی کار می‌کند، به او گفته‌اند تا جایی که لازم باشد به او مرخصی خواهند داد. این خانواده بیمه بهداشتی دارد، و یک انجمن محلی حسابی را برای اهدای کمک‌ مردم به این زوج را اعلام کرده است.

کد خبر 216802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز