پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان می‌گویند معنای بارداری "فول‌ترم" بارداری با مدت کامل در حال تغییر است.

infants

به گزارش لایوساینس دو گروه پزشکی معتبر آمریکایی می‌گویند اصطلاح "ّبارداری ترم" (term) که به طور معمول به بارداری به مدت 37 تا 42 هفته پس از لقاح اطلاق می‌شده است- باید کنار گذاشته شود. در عوض پزشکان باید از نام‌های جداگانه‌ای برای بخش‌های متفاوت این دوره زمانی استفاده کنند: ابتدای ترم (early term)، ترم کامل (full term)، انتهای ترم (late term) و پس از ترم (post term).

اصطلاح بارداری "ابتدای ترم" باید برای نوزادانی به کار رود که در طول هفته سی و هفتم تا سی و هشتم بارداری به دنیا می‌آیند، اصطلاح "ترم کامل" برای زایمان در فاصله هفته سی و نهم تا چهلم و اصطلاح "انتهای ترم" برای اطلاق به نوزادانی که در طول هفته چهل و یکم به دنیا آمده‌اند، به کار خواهد رفت.

اصطلاح "پس از ترم" برای نوزادانی به کار خواهند رفت که در هفته چهل و دوم بارداری و پس از آن به دنیا می‌آیند.

کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG) و جامعه پزشکی مادری- جنینی می‌گویند این تغییر به قصد جلب توجه به این حقیقت انجام شده است که نوزادانی که فقط چند هفته زودتر یا دیرتر متولد می‌شوند، در معرض پیامدهای بدتری نسبت به نوزادانی هستند که در فاصله هفته‌های 39 و 40 به دنیا می‌آیند.

دکتر جفری اکر، رئیس ACOG می‌گوید: "این تغییر اصطلاحات هم برای بیماران و هم برای پزشکان روشن می‌کند که عاقبت نوزادان، حتی در صورتی که پس از هفته 37 به دنیا آمده باشند، یکسان نیست. هر هفته بارداری تا 39 هفتگی برای رشد کامل جنین پیش از زایمان و شروع سالم زندگی خارج از رحم مهم است."

ACOG می‌گوید چند هفته آخر بارداری منتهی به هفته چهلم مهم است و امکان بالغ شدن کامل مغز و ریه‌های نوزاد را فراهم می‌آورد.

چندین عارضه پزشکی از جمله مشکلات تنفس و ذات‌الریه با زایمان‌های زودرس یا ابتدای ترم مربوطند.

پزشکان همچنین امیدوارند که این تغییر به پیشگیری از زایمان‌های برنامه‌ریزی‌شده پیش از هفته 39 که از لحاظ پزشکی ضرورتی ندارند، کمک کند.

به گفته اکر زایمان برنامه‌ریزی‌شده، مانند عمل سزارین یا القای زایمان، باید فقط هنگامی پیش از هفته 39 بارداری انجام شود که تداوم بارداری خطرات قابل‌توجهی برای سلامت مادر یا کودک داشته باشد.

کد خبر 236151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز