شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر می‌خواهید دوقلوهایتان همیشه کنار هم باشند، باید بیش از بچه‌های دیگر درباره رفتارهایتان با آنها دقت کنید. به این معنی که کاری کنید که از کودکی تا لحظه‌ای که از خانواده جدا شده و زندگی جدیدی را تشکیل می‌دهند، تفاوتی احساس نکرده و راه‌شان را درست پیدا کنند.

child

همرنگ هم باشند

پدر و مادرها دوست دارند دوقلوهایشان لباس همرنگ و هم‌ شکل بپوشند تا زیبایی و خاص بودنشان بین بچه‌های دیگر مشخص‌تر شود. اما ناخواسته از یک رفتار روانشناسی مثبت پیروی می‌کنند. به این ترتیب که با این کار کودک شما در هر سنی که باشد با خواهر یا برادر دوقلوی خود تفاوتی احساس نکرده و نسبت به او حسادت نمی‌کند. این رفتار به‌ویژه در سن 3 تا 6 سالگی که سن حسادت کودکان به یکدیگر است، نکته مهمی است.

همسان بخرید

اگرچه معمولا والدین سعی می‌کنند برای بچه‌هایی که سن‌شان نزدیک به هم است، هدیه، لباس، کفش و... به طور همزمان بخرند تا بچه‌ها ناراحت نشوند؛ اما درباره دوقلوها این قضیه جدی‌تر است. برای خرید هر وسیله‌ای به‌ویژه زمانی که از نظر عقلی، بیشتر متوجه می‌شوند، دقت کنید. همه وسایل آنها باید از هر نظر همسان باشد.به این ترتیب متوجه می‌شوند والدین به آنها توجه یکسان دارند.

احساسات‌شان را بشناسید


شباهت آنها به یکدیگر زیاد است. اخلاق و رفتار آنها هم شبیه به هم است اما هر کودک ویژگی‌های رفتاری - شخصیتی منحصر به فردی دارد. بنابراین به هریک از این رفتارها دقیق باشید. برای مثال اگر از اینکه برای دقایقی با یکی از آنها درس می‌خوانید، دیگری شیطنت می‌کند، به او بگویید که حواس‌تان به او هم هست و پس از خواهر یا برادرش، نوبت اوست. با این صبحت‌ها سعی کنید حسادت نکردن و تحمل را به او یاد بدهید

منبع:همشهري تندرستي

کد خبر 277883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha