مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه هر ساله نزدیک به 92 درصد بودجه شهرداری در حوزه حمل و نقل محقق می شود، گفت: بزرگترین مشکل ما عدم تخصیص کامل مصوبات مجلس از سوی دولت است.

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود رنجبریان با اشاره به بودجه پیشنهادی شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر گفت: بودجه ای که شهرداری تهران برای سال 92 به شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد، بالغ بر 12 هزار و 700میلیارد تومان برای سال 92 بود که از این مبلغ رقم 10 هزار و 450میلیارد تومان به تصویب رسید. از این رقم آنچه که به حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص دارد، بالغ بر 2100 میلیارد تومان است. به طوری که در مجموع آنچه که برای ماموریت در حوزه حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شده بالغ بر 60 درصد کل بودجه را به خود اختصاص داده است. این ماموریت شامل فراهم ساختن زیر ساخت ها و موارد ترافیکی از حمل و نقل عمومی گرفته تا تجهیزات و... است.

وی ادامه داد: ما برای انجام فعالیت های اجرایی نیاز به اعتبار و بودجه داریم که در این بخش حتما با مشکل مواجه خواهیم شد. زیرا اعتباری که امسال گرفتیم از رشد 20 درصدی نسبت به سال 91 برخوردار بود. البته پیشنهادی که ما دادیم بیشتر بود. این در حالی است که این افزایش بودجه به هیچ وجه تناسبی با رشد قیمت ها و حجم فعالیت های حمل و نقلی ندارد.

رنجبریان تاکید کرد: این درست است که بودجه سال 92 به نسبت سال 91 از رشد 20 درصدی برخوردار است اما باید در نظر گرفت که با این بودجه در سال 92 می توان دو سوم عملیات اجرایی سال 91 را به اجرا رساند. چرا که تجهیزات و عدوات ترافیکی با رشد سه برابری مواجه بوده است. تنها در بحث خرید اتوبوس اعداد و ارقام ما سه برابر قیمت‌ها شده که باعث کاهش حجم فعالیت‌ها می‌شود.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران افزود: با این وجود بودجه شهرداری تهران بر اساس برآورد دقیقی در طول سال و براساس عملکرد حوزه ها مشخص می‌شود. معمولا ما در هزینه‌های جاری بالغ بر 92 درصد تحقق اعتبار داریم و در بودجه های عمرانی بالغ بر 75 درصد تحقق داریم.

وی در ادامه عدم تخصیص اعتبارات مصوب مجلس شورای اسلامی از سوی دولت را بزرگترین مشکل در حوزه حمل و نقل دانست و افزود: یکی از بندهای اعتبارات بودجه ای بحث اعتباراتی است که در بودجه کل کشور به تصویب می رسد. در دو سال گذشته روند تخصیص اعتبارات روند نزولی به خود گرفته حال آنکه بزرگترین مشکل ما عدم تخصیص تمام و کمال اعتبارات مصوب از سوی دولت است.

رنجبریان گفت: در سال 91 با وجود پتانسیل تخصیص 40هزار میلیارد ریالی در قانون توسعه حمل و نقل عمومی، تنها 43 درصد این قانون مصوب شد که از این مبلغ مصوب نیز تنها 28درصد محقق شده است. این روند نشان می‌دهد پیشبرد اهداف توسعه حمل و نقل و نیز به وجود آوردن زیرساخت های آن با مشکل جدی مواجه است. در سال 91 در مجموع حدود 720 میلیارد ریال از اعتبارات یارانه حمل و نقل عمومی در کل کشور معادل 18 درصد اعتبارات مصوب، محقق شد که این امر بیانگر عملکرد ضعیف دولت بوده است. این در حالی است که شهرداری تهران در حدود 92 درصد اعتبارات خود را محقق کرده است.

کد خبر 216122
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز