مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون مالی و اداری شهرداری تهران از افزایش سهم درآمدهای پایدار در بودجه سال گذشته شهرداری تهران به ۴۰ درصد خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین،حسین محمد پورزرندی با اعلام این خبر گفت: سهم شهرداری تهران از محل درآمدهای پایدار در اول سال ۸۵ فقط ۱۲ درصد بود که با اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر، هم اکنون این میزان به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بر اساس لایحه تصویبی طرح جامع درآمدهای پایدار شهری طبق برنامه مقرر بود که از سال ۸۷ سالانه پنج درصد به درآمدهای پایدار شهرداری افزوده شود گفت: رشد درآمدهای پایدار شهرداری تهران با اعتماد شهروندان به عملکرد شهرداری تهران بیش از میزان پیش بینی شده در برنامه است.

پورزرندی اظهارداشت: بی‌تردید افزایش درآمدهای پایدار شهری کمک شایان توجهی به برنامه ریزی هرچه بهتر برای اداره امور شهر کرده و مسیر توسعه‌ای شهر را هموار‌تر می‌کند.

معاون شهردار تهران درآمدهای پایدار را لازمه توسعه و پیشرفت کشور دانست و افزود: منابع مالی پایدار می‌تواند موجب سرعت بخشیدن طرح‌های توسعه شهری شده و از فروش عمودی شهر جهت پیشبرد امور شهر جلوگیری کند، موضوعی که در سال‌های اخیر در دستور کار شهرداری تهران قرار داشته است.

به گفته معاون شهردار تهران، سهم سبد درآمدی شهرداری تهران از محل درآمدهای پایدار در گذشته کاملا متفاوت با شهرهای بزرگ دنیا بوده چنانچه در تهران در قبل سهم درآمدهای ناپایدار بالغ بر ۸۰ درصد بوده در صورتی که سبد درآمدی شهرهای بزرگ دنیا کاملا بر عکس است و سهم آن‌ها از درآمدهای ناپایدار حدود ۳۰ درصد بوده است که در حال حاضر با افزایش سهم سبد درامدهای پایدار به سمت شرایط شهرهای بزرگ دنیا حرکت می‌کنیم.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: بنا داریم با تداوم برنامه‌های مالی شهر در تحقق درامدهای پایدار، سهم این درآمد‌ها در بودجه سالانه شهرداری را به ۵۰ درصد ارتقا دهیم.

کد خبر 210049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز