گروه شهری: روند کاهشی سهم هزینه‌های جاری در بودجه کل شهرداری طی سال‌های اخیر موجب شده که در بودجه سال‌جاری شهرداری تهران، تنها 11درصد برای هزینه‌های جاری شهرداری پیش‌بینی شود که مؤیدی بر کاهش هزینه‌های جاری در شهرداری است.

حسین محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به سهم بالای هزینه‌های جاری در بودجه سال‌های قبل شهرداری تهران اظهار داشت: در سال‌های قبل از 85، بیش از 50درصد از بودجه هزار میلیارد تومانی شهرداری مربوط به بخش هزینه‌ها بود. وی تأکید کرد: برای بودجه سال92 با بیش از 10هزار میلیارد تومان، تنها 1100میلیارد تومان بودجه جاری درنظر گرفته شده که کمتر از 11درصد می‌شود که نشان از سهم بالای هزینه‌های عمرانی در بودجه شهرداری دارد.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری اهتمامی ویژه به کاهش هزینه‌های جاری و جلوگیری از هزینه‌های غیرضرور در شهر داشته که بررسی عملکرد بودجه این سازمان در سال‌های اخیر نیز بیانگر روند کاهشی هزینه‌های جاری در شهر بوده است.به گفته پورزرندی، کاهش هزینه‌های جاری در شهرداری تهران در شرایطی رخ می‌دهد که افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در سال‌های اخیر، انتظار افزایش هزینه‌های جاری در شهرداری را ایجاد کرده اما با مدیریت منابع مالی شهر، هزینه‌های جاری سهم کمی در بودجه شهرداری دارد. وی همچنین با اشاره به اینکه مدیریت هزینه باید در آمار و ارقام خود را نشان دهد، هزینه نگهداشت شهر تهران در بودجه سال 92را بالغ بر 1700میلیارد تومان دانست که کمتر از 17درصد در کل بودجه است.

پرداخت عوارض، عامل رشد درآمدهای پایدار شهری

در پی فرهنگسازی‌‌هایی که ظرف چند سال اخیر صورت گرفته، شهروندان در پرداخت عوارض شهری مشارکت بیشتری داشتند و این امر موجب شد تا سهم درآمدهای پایدار شهرداری تهران نیز نسبت به گذشته افزایش یابد. بر این اساس، سال گذشته بیش از 250میلیارد تومان عوارض شهری از سوی شهروندان پرداخت شد و این مشارکت موجب شد تا سهم درآمدهای پایدار شهرداری در سال گذشته به 40درصد افزایش یابد.

حسین محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران در این باره، با تأکید بر اهمیت مشارکت شهروندان در تأمین منابع پایدار گفت: در پرداخت عوارض شهری طی چند سال گذشته مشارکت خوبی ایجاد شده است و سال گذشته بیش از 250میلیارد تومان عوارض شهری از سوی شهروندان پرداخت شد.

پورزرندی با اشاره به روند رو به رشد مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض شهری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان مشارکت مردم در پرداخت عوارض شهری در سال‌جاری با فرهنگسازی‌‌های صورت گرفته به 50درصد افزایش یابد. معاون مالی و اداری شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت مشارکت شهروندان در تأمین هزینه‌های شهر و حفظ منابع پایدار خاطرنشان کرد: پرداخت عوارض شهری باید تبدیل به فرهنگ در زندگی شهرنشینی شود و به همین دلیل شهرداری تهران نیز فرهنگسازی‌ در این زمینه را طی سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از موضوعات مهم مورد توجه قرار داده است و شهروندان نیز استقبال خوبی از آن داشته‌اند.

کد خبر 213492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز