همشهری آنلاین: جلاس مجمع عمومی و شورای اداری سازمان شهرداری‌ها و حکومت‌های محلی غرب آسیا روز چهارشنبه ۲۱ و پنچ شنبه ۲۲ فروردین سال جاری به میزبانی شهرداری تهران در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران از برگزاری اجلاس مجمع عمومی و شورای اداری سازمان شهرداری‌ها و حکومت‌های محلی غرب آسیا روز چهارشنبه ۲۱ و پنچ شنبه ۲۲ فروردین ماه سال جاری به میزبانی شهرداری تهران در سالن همایش‌های برج میلاد خبر داد.

نامدار صداقت با اعلام این خبر اظهار کرد: در این اجلاس حدود ۶۰ هیات از مقامات محلی و شهرداران کلان شهر‌ها و شهرهای غرب آسیا شرکت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین سازمان‌های بین المللی متعددی نظیر رئیس اتحادیه شهرداری‌های عرب، صندوق توسعه شهر‌ها، رئیس انیستیتو توسعه شهری کشورهای عربی، رئیس اتحادیه شهرداری‌های ترکیه، رئیس اتحادیه شهرداری‌های جنوب لبنان و رئیس اتحادیه شهرداری‌های بغداد به همراه شهرداران کلان شهرهای جمهوری اسلامی ایران حضور به هم خواهند رساند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران اظهار کرد: این اجلاس با هدف توسعه روابط و همکاری‌های فنی، اقتصادی و فرهنگی میان شهرداری‌های حوزه غرب آسیا برگزار می‌شود.

صداقت ادامه داد: این اجلاس در دو کارگروه مدیریت بحران‌های شهری و انرژی‌های پایدار برگزار می‌شود و شهرداران و کار‌شناسان تجارب شهرهای خود را به یکدیگر منتقل خواهند کرد.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری تهران در مورد هزینه‌های برگزاری اجلاس مجمع عمومی و شورای اداری سازمان شهرداری‌ها و حکومت‌های محلی غرب آسیا نیز خاطرنشان کرد: برگزاری این اجلاس در مقایسه با سایر اجلاس‌ها با کمترین هزینه ممکن به انجام رسیده است به گونه‌ای که هزینه بلیط هواپیمای هیات‌ها به عهده خودشان بوده و صرفا هزینه اقامت تعداد محدودی از هر هیات بر اساس آیین نامه این اجلاس به عهده شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی از انتخاب ریاست آینده و اعضا هیات رئیسه این سازمان مهم منطقه‌ای در این اجلاس خبر داد و گفت: نمایندگان شهرداری‌های آسیا در شورای اداری مجمع جهانی نیز در همین اجلاس انتخاب خواهند شد.

صداقت در پایان به دستاوردهای دیپلماسی شهری در دوره مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: بنیانگذاری و ریاست بر مجمع شهرداران آسیا، انعقاد تفاهم نامه‌های متعدد، برقراری روابط نزدیک با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی، کسب جوایز متعدد جهانی و حضور فعال و تاثیر گذار در روند تصمیم گیری جهانی در حوزه مدیریت شهری نشان دهنده موفقیت‌های مهم برای جمهوری اسلامی در حوزه شهری است.

کد خبر 208171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز