همشهری آنلاین: شهردار منطقه 4 تهران از افتتاح و بهره برداری 58 پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری ،فضای سبز و فرهنگی و اجتماعی در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به تاکید دکتر قالیباف شهردار تهران، این پروژه ها به دور از هیاهوی انتخاباتی و بدون برگزاری مراسم افتتاحیه در اختیار شهروندان قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، حسن کریمیان با اعلام این خبر گفت: در سال 1392 عملیات اجرایی بیش از 100 طرح عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی در قالب 58 پروژه شاخص با محوریت تامین نیازهای تفریحی، گردشگری و افزایش سرانه های فرهنگی و اجتماعی شهر تهران به بهره برداری عموم رسید تا شمال شرق تهران باز هم شاهد تحولات زیرساختی باشد.

وی افزود: مجموعه ورزشی سراج به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های ورزشی منطقه با امکاناتی شامل سالن صخره نوردی، سالن‌های بدنسازی، ژیمناستیک، وزنه برداری و ورزش های توپی در اردیبهشت امسال به بهره برداری رسید.

کریمیان بهسازی و مناسب سازی بوستان 17 هکتاری ساحل از دیگر پروژه های شاخص منطقه بر شمرد و گفت: در پروژه بوستان ساحل بازیکده خانواده یکی از مهمترین اقدامات تفریحی و ورزشی است که با دارا بودن اسباب بازی های استاندارد و مدرن به همراه مجموعه های خدماتی، رفاهی، اجتماعی، آموزشی شامل تالار پذیرایی، کلینیک گل و گیاه، از جمله طرح های منطقه در سال جاری است.

شهردار منطقه 4 با اشاره به سایر اقدامات حوزه معاونت خدمات شهری گفت: احداث مرکز آموزشی باغ ایرانی در بوستان ساحل، احداث زمین بازی کودکان در 10 بوستان، اجرای کمربند سبز حریم منطقه در فضایی به مساحت 450 هکتار، نصب 280 چراغ سولار در معابر بوستان های جنگلی لویزان و سطح منطقه و احیاء و بازسازی قنوات و حفر 140 حلقه چاه جذبی از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری است.

کریمیان گفت: احداث و بهره برداری از سرای محلات ده نارمک و مجید آباد، توسعه بوستان پلیس، احداث کانال های هدایت آب های سطحی محله حکیمیه ، احداث و بهره برداری از 11 سرویس بهداشتی، احداث خیابان دسترسی کندرو بزرگراه شهید بابایی حد فاصل استخر تا زیر گذر دانشگاه امام حسین(ع)، تعریض و احداث خیابان اتحاد از دیگر پروژه های شاخص در حوزه عمرانی است.

شهردار منطقه 4 با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت: در حوزه ترافیک نیز اصلاح هندسی در 8 معبر، احداث 6 بالابر ویژه معلولان و جانبازان، احداث رمپ جهت سهولت تردد معلولان به مترو فرهنگسرای اشراق، احداث 3 مورد پهلوگاه فیزیکی تاکسی، بهسازی کارواش شرکت اتوبوسرانی و احداث مسیر و سکوی ایستگاه های اتوبوس خط 5 تندرو از دیگر اقدامات شاخص در حوزه حمل و نقل و ترافیک است.

وی گفت: احداث بزرگترین پل عابر پیاده مکانیزه کشور در میدان رسالت از جمله پروژه هایی است که توانسته است علاوه بر بالا بردن ایمنی تردد عابران، ترافیک میدان رسالت و معابر اطراف را کاهش دهد.این پل مکانیزه دارای 214 متر عرشه به صورت 3 شاخه با 3 متر عرض و سه دستگاه پلکان ثابت و به زودی 8 دستگاه پله برقی نیز در آن نصب خواهد شد.

وی اقدامات صورت گرفته در حوزه اجتماعی و فرهنگی را از دیگر پروژه های زیرساختی و تکمیلی عنوان کرد و گفت: تجهیز و راه اندازی نخستین مرکز فرآموز منطقه در بوستان غدیر و احداث و بهره برداری از 3 زمین چمن مصنوعی در محلات نارمک علم، صنعت و حکیمیه از دیگر پروژه های شاخص منطقه در حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

کریمیان گفت: باغ پرندگان تهران، کارخانه تبدیل زباله به انرژی، ادامه بزرگراه شهید باقری و تقاطع تلو با بابایی از دیگر پروژه های شاخص منطقه در سال جاری بودند.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از این 58 طرح، گامی دیگر به سوی کاهش فاصله بین شرق و غرب تهران و تکمیل زیر ساخت ها برداشته شده است.

کد خبر 218315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز