گروه شهری: توسعه ورزش همگانی به‌عنوان یکی از نیازها و خواسته‌های شهروندان تهرانی در‌ سال‌های اخیر در دستور کار مدیران شهری قرار گرفته است.

به گفته رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، پیشرفت 500درصدی توسعه ورزش شهروندی در سال‌های اخیر با اتکا به افزایش سرانه ورزشی و توسعه ورزش همگانی در شهر، اتفاقی است که در سایه مساعدت‌های شهرداری تهران صورت گرفته است. ساخت ورزشگاه‌های مجهز جدید، ساخت 500زمین چمن مصنوعی، 30زمین چمن طبیعی، 126زمین ورزشی روباز، 51استخر و 62مورد فضای ورزشی ویژه بانوان در 8سال اخیر گوشه‌ای از تلاش‌های شهرداری تهران در حوزه ورزش است.

کارنامه مدیریت شهری در 8سال اخیر نشان از ارتقای چشمگیر فضاها و امکانات ورزشی محله‌های پایتخت دارد. در سال‌های اخیر شهرداری توانسته با بهره‌گیری از 650زمین ورزشی چند منظوره و 270مجموعه بزرگ ورزشی، بیشترین تلاش را برای ورزشکار شدن اهالی شهر انجام دهد. به گفته مسئولان ورزش شهرداری تهران، در سال گذشته 35میلیون نفر ساعت از برنامه‌های شهرداری در طرح ورزش شهروندی استفاده کرده‌اند. همچنین شهرداری تهران توانسته 6مکان اختصاصی برای جانبازان به بهره‌برداری برساند که مهم‌ترین آنها با عنوان مجموعه ورزشی قمربنی هاشم در منطقه 20است. در بخش ست‌های ورزشی نیز هزار و 400ست ورزشی در بوستان‌ها احداث شد و 700ست بدنسازی به مدارس دخترانه اختصاص یافت.

جشنواره ورزش محله‌های تهران از دیگر نقاط برجسته فعالیت مدیران شهر برای مردم بوده است؛ به‌طوری که در طول 2دوره برگزاری این جشنواره در سال‌های 90و 91، استقبال گسترده و چشمگیری از ورزش در محله‌ها صورت گرفت و به ساماندهی۲۳ هزار تیم ورزشی در رشته‌های مختلف منجر شد.

کد خبر 217173
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز