گروه شهری: بزرگراه امام علی جمعه با حضور مسئولان کشوری و مدیران شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

بزرگراه

این در حالی است که خبر می‌رسد همزمان با بهره‌برداری، فضای سبز 50 کیلومتری این بزرگراه از دارآباد تا بهشت زهرا(س) نیز تکمیل خواهد شد.علی‌محمدمختاری در گفت‌وگو با شهرنوشت، با اشاره به اینکه براساس دستور شهردار تهران همزمان با ساخت بزرگراه‌های تازه‌تاسیس تهران، فضای‌سبز آنها نیز انجام می‌گیرد، گفت:

طول مسیر رفت و برگشت اجرای فضای‌سبز در بزرگراه امام‌علی 50کیلومتر است که تمامی طرح به اتمام رسیده و همزمان با بهره‌برداری از بزرگراه امام‌علی قابل افتتاح خواهد بود. وی با بیان‌ اینکه سیره زندگی امیرالمومنین (ع) در فضای‌سبز بزرگراه امام‌علی به تصویر درآمده، تصریح‌کرد:

در طراحی ویژه بزرگراه امام‌علی ولادت، ولایت و شهادت این امام شیعیان با بهره‌گیری از گونه‌های مختلف گیاهی به تصویر درآمده تا شیوه‌ای نوین از فضای‌سبز بزرگراهی در این بزرگراه به نمایش گذاشته شود. مختاری افزود: اجرای فضای‌سبز بزرگراهی تاثیر بسزایی در آرامش روانی شهروندان به خصوص رانندگان خواهد داشت و از سوی دیگر کاهش استرس‌های ناشی از زندگی در کلانشهری همچون تهران با فضای سبز بزرگراهی کاهش چشمگیری خواهد یافت.

بنابراین گزارش، ایجاد فضای سبز بزرگراه‌هایی همچون مدرس، یادگار امام، نیایش، شیخ فضل‌الله ‌نوری، باکری، همت، خرازی، حکیم و... در سال‌های اخیر چهره شهر را از همیشه باطراوت‌تر و سبزتر کرده و در تغییر چهره پایتخت تاثیرگذار بوده است. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز شهرتهران با اشاره به استفاده از گونه‌های مختلف گیاهی در اجرای فضای‌سبز بزرگراهی در تهران ادامه داد: از گونه‌های گیاهی‌مثمر و غیرمثمر و گیاهانی که حداقل مراقبت و نگهداری را نیاز دارند، در بزرگراه‌های تهران استفاده شده است، این در حالی است که از گونه‌های گیاهی چون توت، توت‌نرک و سرو بزرگراهی در این بزرگراه استفاده شده است.

براساس این گزارش، بزرگراه امام‌علی که یک مسیر شریانی شمالی‌ـ جنوبی است، به عنوان اصلی‌ترین و طولانی‌ترین محور بزرگراهی در شبکه ارتباطی محدوده شرق‌تهران و مطابق با طرح تفصیلی از تقاطع بزرگراه ارتش در شمالی‌ترین قسمت آغاز می‌شود و در جنوبی‌ترین قسمت به کمربندی شهرری می‌پیوندد که در تمامی دو طرف این مسیر، فضای‌سبز ویژه طراحی شده است.

کد خبر 215487
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز