همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سربازان در خلق حماسه سیاسی و انتخابات پیش رو نقطه عطف جدیدی را در تاریخ کشور رقم خواهند زد.

احمد وحیدی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی روز چهارشنبه در پنجمین جشنواره جوان سرباز با بیان این که سرباز واژه‌ای ارزشمند، پرمعنا و پر رمز و راز است افزود: سربازان به عنوان نقطه کانونی در قلب نیروهای مسلح شامل تمامی اوصافی می شوند که برای نظامیان برشمرده شده است.

وحیدی اولین گام برای تکریم سربازان را شناخت موقعیت و خودشناسی آنها دانست و گفت: امروز سربازان ما مفتخرند که بهترین دوره زندگی خود که جوانی و نشاط است را در چنین جایگاه و موقعیتی سپری می کنند.

وی با اشاره به این که سرباز در نظام اسلامی و نیروهای مسلح کشورمان با تعریفی که کشورهای دیگر دارند تفاوت دارد، افزود: سربازان در جمهوری اسلامی ایران با اتکا به عنصر معنویت گرایی براساس تربیت محوری حرکت می کنند.

وی ادامه داد: در نیروهای مسلح حاکمیت فرهنگ، آرمان و عقیده بسیار عمیق و راسخ است و از این دید فرهنگی ترین نهادهای کشور ما نیروهای مسلح هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ورود سربازان به نیروهای مسلح را موازی با ورود آنها به فضای فرهنگی عنوان کرد و گفت: سربازان در خط مقدم دفاع از نظام و کشور هستند و این بهترین ملاک راستی عمل و درستی کار آنها است.

وحیدی با بیان این که امروز در همه صحنه های دفاعی از مرزها و نظام اسلامی سربازان نقش بسیار درخشانی دارند خاطرنشان کرد: نقش قابل توجهی از آرامش و امنیت کم نظیر موجود در جمهوری اسلامی ناشی از حضور حماسی سربازان در صحنه های مختلف دفاعی کشور است.

وی افزود: کشورهای متجاوز و قدرت های سلطه طلب به خود اجازه کمترین سوء عملی را برضد جمهوری اسلامی نمی دهند ناشی از حضور مقتدرانه سربازان در صحنه است.

وحیدی سربازان را شریک افتخارات کنونی نیروهای مسلح دانست و اظهارداشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از مقتدرترین، هوشیارترین و آماده به کارترین نیروهای مسلح در جهان بوده و در این مسیر سربازان سهم بسزایی دارند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به توطئه های دشمنان خارجی و داخلی بر ضد آرامش و امنیت کشور تصریح کرد: حضور خردمندانه سربازان توانسته در زمینه های علمی و فناوری دفاعی افتخارات بزرگی برای نظام ما به همراه داشته باشد و در مسیر رشد و بالندگی علمی کشور نقش سربازان کم نیست.

وحیدی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: سربازان در این حماسه سیاسی بزرگ در کنار ملت ایران خواهند بود زیرا حماسه سیاسی محصول حضور قدرتمندانه مردم است که در لحظه و مقطعی حساس در تاریخ کشور ظهور می کنند.

وی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۴ خرداد را نقطه عطفی در تاریخ کشورمان دانست و افزود: ما در آستانه تحولی جدید هستیم که کشور ما را در مسیر رشد و بالندگی و ترقی تا رسیدن به قله های بلند کمک می کند.

وحیدی حضور کم رنگ مردم در انتخابات را خواست دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: در این حماسه سیاسی سربازان بخشی از این حادثه عظیم خواهند بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که روابط انسانی بسیار گسترده ای در تمامی لایه های نیروهای مسلح با سربازان وجود دارد افزود: این یکپارچگی و انسجام می تواند کشور و نظام ما را از هرگونه تعرضی مصون بدارد.

وحیدی در ادامه حضور قدرتمند جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف در منطقه را به برکت وجود عزتمند و توانمند جامعه سربلند جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر راه شهیدان است، دانست.

وی گفت: این موضوعنشان می دهد که ما لحظه ای در مسیر آرمان های بلند و بالندگی در تمامی صحنه های بین المللی کوتاه نخواهیم آمد و سربازان باید در تمامی این حوزه ها نقش آفرین باشند.

کد خبر 215412
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز