همشهری آنلاین: اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع درخصوص توانمندی‌های وزیر پیشنهادی دفاع تاکید کرد که سردار دهقان واجد ویژگی‌ها و ظرفیت‌های متفاوتی است که وی را به عنوان مطلوب‌ترین گزینۀ تصدی این وزارت در شرایط موجود متمایز می‌سازد.

دهقان

تسنیم نوشت: اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع در یادداشتی به ویژگی‌ها و توانمندی‌های سردار دهقان وزیر پیشنهادی وزارت دفاع از سوی رئیس‌جمهور پرداخته که در زیر به ان اشاره می‌شود.

سردار دهقان در مقام فرماندهی سپاه تهران در سال‌های دهه 60 که تحولات بسیار مهمی در حوزه های اجتماعی، سیاسی و امنیتی درمرکز کشوردر جریان بود ضمن قرار گرفتن درجایگاه مدیریت شرایط بحرانی ناشی از تحرکات ضد انقلاب، نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد امنیت پایدار در تهران ایفا نمود. در این راستا وی با فرماندهی سپاه یکم وقرار گاه عملیاتی ثارا... در سالهای دفاع مقدس، فرماندهی عالی مجموعه یگانهای رزمی استان تهران را عهده دار شد. پیروزی‌های غرور آفرین لشکرها و تیپ‌های این استان در عملیات‌های متعدد نشان روشنی از شایستگی‌های ایشان در مقام فرماندهی یگان‌های عملیاتی به حساب می‌آید.

فرماندهی نیروی هوایی سپاه که اولین یگان بهره‌بردار از موشک‌های زمین به زمین در مجموعه نیروهای مسلح بود ضمن به محک زدن توانمندی ایشان در توسعه و هدایت یک یگان رزمی نوین که تجربه مشابهی در کشور نداشته است، قدرت فرماندهی و مدیریت وی در هدایت عملیاتی یکی از مؤثرترین یگان‌های رزمی نیروهای مسلح را به نمایش گذاشت.

سردار دهقان در طول سال‌های پس از پایان دفاع مقدس با پذیرش مسئولیت جانشینی ستاد مشترک سپاه و بنیاد تعاون این نهاد انقلابی در سازماندهی جدید سپاه متناسب با شرایط پس از جنگ و همچنین فعال سازی ظرفیت‌های سپاه در حوزه سازندگی و خدمات‌رسانی به کارکنان آن نیز پایه‌گذار فعالیت‌ها و اقدامات نوینی در کشور شد.

حضور سردار دهقان در جایگاه جانشینی وزیر دفاع و پشتیبانی مسلح در دولت‌های هفتم و هشتم و نقش تاثیرگذار وی در ورود بخش دفاعی کشور به عرصه جدیدی از قدرت سازی در حوزه‌های سخت و نرم در ردیف ارزشمندترین فعالیت‌های ایشان در طول سالهای حضور وی در نیروهای مسلح می‌باشد. نقش تعیین‌کننده وی در تحول قابل ملاحظه‌ای که حد فاصل سالهای 76 تا 84 در بخشهای طراحی و تولید تجهیزات و اقلام دفاعی در زمینه‌های موشکی، دریایی، فضایی، هوایی و هوشمندسازی سامانه‌های مختلف نظامی در وزارت دفاع به وقوع پیوست مورد تاکید و تایید مدیران و متخصصان صنعت دفاعی کشور است.

در کنار موارد عنوان شده دو شاخصه محوری و بسیار ارزشمند ایشان را به بهترین گزینه برای تصدی این وزارتخانه استراتژیک مبدل می سازد. اول، حضور 5 ساله در جایگاه ریاست بنیاد شهید وامور ایثارگران و دوم جایگاه علمی وی در مقام استادی دانشگاه است.

سالهای حضور سردار دهقان در بنیاد شهید و امور ایثارگران که به بیان قاطبه ایثارگران معزز از آن باید به عنوان سال‌های طلایی مدیریت در این نهاد نام برد، صرف نظر از ارزش‌های معنوی و مدیریتی آن، زمینه بسیار مناسبی را برای آشنایی و بهره‌گیری مستقیم ایشان از مهمترین و اصلی‌ترین مولفه قدرت در جمهوری اسلامی ایران یعنی فرهنگ ایثار و شهادت فراهم آورد.

بی‌شک این تجربه برای فردی که مسئولیت اصلی آن در دولت، کمک به قدرت‌سازی و پشتیبانی از نیروهای مسلح است، ذخیره کم‌نظیری است که اثرات مشعشع آن بزودی در بخش دفاعی کشور بروز و ظهور خواهد یافت. ادغام سه نهاد متولی امور ایثارگران با فرهنگ‌های سازمانی متفاوت در قالب یک سازمان منسجم و توانمند در این سال‌ها نشانگر توانایی سازماندهی ایشان در تراز ملی است.

سوابق تحصیلی ایشان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های صنعتی و جایگاه علمی وی به عنوان استاد دانشگاه موجب سرعت یافتن و ارتقاء ارتباط هدفمند همکاری صنعت دفاعی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور خواهد شد. آشنایی وی با اصول مدیریت بنگاه و بخش خصوصی که در طول مسئولیت وی در بخش اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام حاصل شده است در کنار ویژگی‌های ذکر شده، لوازم مورد نیاز برای تحقق یکی از اهداف کلان دولت یازدهم که توسعۀ نوآوری در قالب همکاری دولت، صنعت و دانشگاه است را مهیا خواهد ساخت.

اگرچه در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره افراد توانمندی مسئولیت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را برعهده داشته اند و هریک منشاء تحولات ارزشمندی در این وزارتخانه حساس بوده‌اند. لیکن گزینه انتخابی از سوی دولت تدبیر و امید برای تصدی این وزارتخانه یعنی سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان به دلایلی که ذکر آن رفت واجد ویژگیها و ظرفیت‌های متفاوتی است که ایشان را به عنوان مطلوب‌ترین گزینۀ تصدی این وزارت در شرایط موجود متمایز می‌سازد.

به نظر می‌رسد شایستگی‌های دکتر حسین دهقان در ارزیابی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز مورد تأیید قرار گرفته بطوریکه وی تنها گزینه بدون مخالف در جریان رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور محترم است.

کد خبر 226692
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز