همشهری آنلاین: همزمان با روز ارتش از جدیدترین نسل پهپادهای ˈحازم3ˈ سامانه یا زهرا(س) 3، مرصاد 2 و سامانه شنود الکترونیکی صیاد 40 با قابلیت‌های پیشرفته، در مراسم رژه ارتش رونمایی شد.

پهپاد

به گزارش ایرنا، همزمان با 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای چهارگانه ارتش آخرین دستاوردهای دفاعی و نظامی خود را به نمایش گذاشتد.

ˈامیر سرتیپ فرزاد اسماعیلیˈ فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در حاشیه مراسم رژه روز ارتش درجوار حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، افزود: جدیدترین نسل پهپادهای حازم در ر ژه 29 فروردین سال 92رونمایی می شود.

وی گفت: یکی از دستاوردهای حوزه پدافندی ارتش، تولید و بکارگیری پهپهادهای پیشرفته است که امروز از نسل جدید پهپاهای ˈحازمˈ رونمایی شد.

وی اظهار داشت: پیشتر، پهپادهای ˈحازم 3 سامانه یا زهرا(س) 3، مرصاد 2 و سامانه شنود الکترونیکی صیاد 40 با قابلیت های پیشرفته، در مراسم رژه ارتش رونمایی شد.

وی تأکید کرد: پهپاد به عنوان لایه پنهانی، ما نمونه های پهپاد ˈحازمˈ را هم اکنون استفاده می کنیم و امروز از پهباد حازم 3در رژه روز ارتش پهپادی از این نسل را به رخ جهانیان می کشیم که بی نظیر است.ˈ

اسماعیلی ادامه داد: نیروهای مسلح ایران هم اکنون با در اختیار داشتن کلاس های مختلفی از پهپادها، دارای توان مضاعفی در رصد تحرکات دشمن در منطقه به خصوص در منطقه خلیج فارس و دریای عمان هستند.

پهپاد ˈابابیلˈ (Ababil) از جمله پهپادهای استراتژیک جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود. ˈابابیلˈ با اهداف نظامی و غیر نظامی از جمله جنگ الکترونیک، فعالیت های جاسوسی، کنترل مرزها، کنترل هوایی مکان ها و ... ساخته شده است؛ این پهپاد با توانایی حمل سلاح و بمب، می تواند تا 8 ساعت پرواز مداوم داشته باشد.

ˈابابیلˈ از روی یک سکوی پرتاب (Launcher) به پرواز در می آید؛ حداکثر ارتفاع پرواز برای این پهپاد 10 هزار پا و حداکثر سرعت آن 160 کیلومتر/ساعت است.

آخرین دستاورد صنایع دفاعی ایران در حوزه پهپادها، شاهد129 بود.

تانک بهینه سازی شده ذولفقار، صمصام، چیفتن، T72، خودروهای تهاجمی سمندر، موشک اندازهای نازعات 10، فجر 3 و فجر 5 از دستاوردهای دیگری است که امروز به نمایش گذاشته شد.

همچنین، موشک اندازهای کاتیوشا، میثاق 2، سامانه های موشکی هاگ، اس 200 و راپیر، سامانه های راداری بصیر 110، دستگاه های مخابراتی شیلتر، و سامانه ارتباطی سیار از دیگر ادوات و تجهیزاتی هستند که به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 209763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز