یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: این روزها باراک اوباما از هر طرف با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند اما حالا ماجرای باران آمدن در جریان نشست خبری با رجب طیب اردوغان هم برای او دردسرساز شده است.

obama

به گزارش مهر، قضیه از این قرار است که در جریان نشست خبری با نخست وزیر ترکیه در فضای باز کاخ سفید نم‌ نم‌باران شروع شد و اوباما از دو تفنگدار دریایی که برای تشریفات مراسم حضور داشتند خواست تا برای جلوگیری از خیس شدن خودش و اردوغان بالای سر آنها دو چتر را نگه دارند. حالا محافظه‌کاران و برخی مقام‌های نظامی آمریکا این اقدام باراک اوباما را توهین به لباس نظامی و نقض قوانین و پروتکل‌های تفنگداران دریایی خوانده‌اند و ماجرا جنجالی شده است.

بر اساس قوانین نظامی آمریکا،تفنگداران دریایی در زمانی به تن داشتن یونیفرم حق استفاده از چتر را ندارند. مقام‌های نظامی آمریکا با انتقاد از باراک اوباما تأکید کرده‌اند که او به عنوان فرمانده نیروهای مسلح آمریکا در‌واقع دستور نقض قوانین نظامی را در جلوی دوربین‌ها داده و احتمالاً با وجود پست خود از این ماجرا کلاً بی‌‌خبر بوده است. در جریان نشست خبری اوباما به دو تفنگدار دریایی می‌گوید با چتر آماده باشند تا در صورت بارش باران از آنها استفاده شود. قوانین استفاده از چتر برای نیروهای ارتش آمریکا هم به همین شکل است و نیروهای نظامی تنها در زمانی که یونیفرم نداشته باشند می‌توانند زیر باران از چتر استفاده کنند.

علاوه بر نقض قوانین، استفاده از نیروی نظامی برای نگه داشتن چتر هم باعث انتقاد از اوباما شده است. در شبکه‌های اجتماعی این موضوع جنجالی شده و کاربران استفاده از تفنگداران دریایی را برای نگه داشتن چتر را نوعی توهین تلقی کرده‌اند. روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که رئیس جمهوری آمریکا به جای استفاده از نیروهای نظامی برای نگه داشتن چتر می‌توانست خیلی راحت نشست خبری خود با نخست وزیر ترکیه را در زیر سقف برگزار کند!

کد خبر 214951
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز