یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: زمانی که باراک اوباما با دیگر سران کشورهای جهان ملاقات می‌کند، معمولا هدایایی از آنها دریافت می‌کند،‌ هدایایی که ارزش آنها بسیار بالاتر از هدایایی معمولی است که میان افراد جامعه رد‌و‌بدل می‌شود.

باراک اوباما

بر اساس گزارش CNN، روئسای جمهور، پادشاهان و نخست‌وزیران کشورهای مختلف درزمان ملاقات با باراک اوباما و خانواده‌اش،‌هدایای زیادی را به آنها اهدا می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به دوچرخه ای از جنس بامبو، ماسک و شمشیرهای کوچک اشاره کرد.

از جالب‌ترین هدایای اهدایی شاید هدیه‌ دیوید کمرون به سگ مشهور کاخ سفید، بو،‌ باشد. وی در زمان ملاقاتش با خانواده اوباما یک استخوان لاستیکی که نقش پرچم انگلیس بر آن نقش بسته بود را به بو هدیه داد.

وزارت کشور آمریکا به تازگی لیستی از این هدایا را که در سال 2011 به کاخ سفید و یا دولت اهدا شده،‌ منتشر کرده‌است. بر اساس این لیست یکی از ولخرج‌ترین اهداکننده‌ها نیکولاس سارکوزی بوده است. کیف‌های لوکس، لباس‌های گران‌قیمت و شکلات از جمله هدایایی هستند که سارکوزی و همسرش کارلا برونی به اوباما اهدا کرده‌اند. در میان هدایای سارکوزی می‌توان به کیفی با مارک هرمس از تجهیزات گلف به ارزش هفت هزار و 750 دلار، کیفی با مارک لوئی‌ویتون به ارزش دو هزار و 300 دلار و چراغ مطالعه کریستال اشاره کرد.

مقامات قطری به اوباما جعبه‌ای چوبی حاوی یک شمشیر کوچک اهدا کردند درحالی‌که سفیر فیلیپین دوچرخه‌ای از جنس بامبو را به وی هدیه داد. کاخ سفید این هدایا را نگه نمی‌دارد اما به اهدا کنندگان نیز باز‌نمی‌گرداند. این هدایا بر اساس قانون در دفتر ملی بایگانی و اسناد آمریکا نگهداری خواهند شد.

از دیگر هدایای جالب توجه که در این لیست عنوان شده، یک آی‌پاد شافل دو گیگابایتی است که نخست‌وزیر استرالیا آن را به اوباما هدیه کرده‌است. همچنین کانادایی‌ها توپ بسکتبالی که توسط تیم بسکتبال تورنتو رپتورز امضا شده را به اوباما اهدا کرده‌اند.

از جمله هدایای بسیار گران‌قیمت در ا ین لیست می‌توان به عکسی چاپ شده که اثر ویک مونیز برزیلی است اشاره کرد،‌قیمت این اثر 40 هزار دلار تخمین زده‌شده است که البته این اثر در یک موزه به نمایش درآمده و به مرکز بایگانی ملی ارسال نشده‌است. مجسمه اهدایی رئیس‌جمهوری گابون نیز ارزشی برابر 52 هزار و 695 دلار دارد.

کد خبر 211414
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز