همشهری آنلاین: تحلیل‌گر مسایل سیاسی به پرس تی‌وی می‌گوید، امریکا به رژیم اسرائیل برای اشغال اراضی مردم فلسطین چراغ سبز نشان داده است.

اوباما

به گزارش گزارش پرس تی وی، این فعال سیاسی می‌گوید، واشنگتن، ابرقدرت تجاوزکاری است که از جنایت رژیم اسرائیل علیه بشریت و اشغال و بمباران سرزمین مردم فلسطین حمایت می‌کند و بنابر این در زمینه اشغال سرزمین مردم فلسطین مسئول است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا اعلام کرد، اشغال کرانه باختری به دست رژیم اسرائیل باید پایان یابد و فلسطینیان استحقاق داشتن دولتی مستقل و تمامیت ارضی را دارا هستند.

اوباما هم‌چنین گفته است که وی «با جدیت درگیر» این مسئله است تا کشور فلسطین ایجاد شود و این‌که این موضوع از اولویت‌های دولت او خواهد بود.

رئیس جمهور امریکا که در دومین روز از سفر خود به خاورمیانه و پس از دیدار با مقامات رژیم اسرائیل، و ملاقات محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز پنجشنبه (۱ فروردین) در نشست خبری در رام‌الله واقع کرانه باختری شرکت کرده بود، اظهار داشت، «فلسطینیان استحقاق کشوری متعلق به خود را دارند. امریکا با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند تا کشور مستقل فلسطین تشکیل شود.»

ادی مورمچ، از فعالان حقوق بشر در غزه در این‌باره به پرس تی‌وی گفت، «اوباما، رئیس جمهوری یک کشور ابرقدرت، خشن و مسلح‌ترین کشور در دنیاست. کشوری که به رژیم اسرائیل اجازه می‌دهد تا به اشغال اراضی مردم فلسطین و بمباران غزه ادامه دهد.»

وی افزود، «جمعیتی که رژیم اسرائیل آن‌ها را آواره و به ترک خانه و کاشانه شان واداشته است، تجاوزات ارتش اسرائیل ادامه دارد و امریکا تا کنون به جز حمایت از جنایت‌هایی که این رژیم علیه بشریت مرتکب می‌شود، هیچ کاری انجام نداده است.»

این تحلیل‌گر سیاسی اظهار داشت، «اسرائیل در نقض قطعنامه‌های سازمان ملل در دنیا رکورددار است و امریکا در تمام مدت از این رژیم حمایت کرده است. اوباما، رئیس جمهوری این کشور است و به همین دلیل مردم فلسطین از سفر وی به عنوان شخصی که از ویرانی و کشتار مردم فلسطین حمایت می‌کند، خشمگین هستند؛ اکنون حتی برخی محافل در داخل امریکا، حمایت دائمی واشگتن از تل آویل را مورد سوال قرار داده‌اند.»

مورمچ تصریح کرد، «مادامی که لابی طرفدار اسرائیل در امریکا هست و اعضای آن در کنگره فعالیت دارند، خرسندی و یا ناخرسندی اوباما چندان مهم نیست، چون این لابی همچنان به حمایت ابدی خود از منافع اسرائیل ادامه خواهد داد.»

با این حال وی تاکید کرد، «اما مساله‌ای که تغییر کرده این است که دنیا در حال تغییر است. مردم در حال تغییر هستند. جامعه مدنی، اکنون در سراسر دنیا دست به کار شده است. تحریم اسرائیل روز افزون است و بالاخره به زودی دولت‌ها در سراسر دنیا علیه این جنایات وارد عمل خواهند شد.»

کد خبر 206034
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز