همشهری‌آنلاین: به مناسبت هفته روابط‌عمومی و هشتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک کریستف گینیسی رئیس انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی پیامی به این مناسبت مخابره کرد.

کریستف گینیسی

متن این پیام به این شرح است:

از طرف همه اعضای انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی (ایپرا)، برای من خوشحالی و افتخار بزرگی است که این پیام را در آستانه هشتمین همایش سالانه روابط‌عمومی الکترونیک می‌نویسم. من به شما برای تداوم حرکت به سوی ارتقاء و توسعه حرفه روابط‌عمومی در هر دو بعد سنتی و الکترونیک آن تبریک می‌گویم.

فعالیت‌های گذشته و فعلی شما بیانگر علاقه شدید و تعهد شما نسبت به حرفه روابط‌عمومی و پتانسیل‌های آن در ارائه راهکارهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و توسعه‌های ارتباطی است. آنچه شما امروز انجام می‌دهید، بسیار ارزشمند است چرا که شما هفته روابط‌عمومی و برپایی همایشی دیگر که شما را به آینده‌ای امیدبخش و موفق رهنمون می‌سازد، جشن گرفته‌اید.

من تلاش‌های شما را تحسین می‌کنم و امیدوارم توجه ویژه‌ای به ارتباط میان روابط‌عمومی با همه بخش‌های جامعه به‌ویژه مؤسسه‌های آموزشی، رسانه‌های گروهی، مؤسسات فرهنگی، نمایندگی‌های غیردولتی و بخش‌های عمومی یا دولتی داشته باشید. علاوه بر این، آرزو دارم بر روی گسترش لینک‌های ارتباطی میان بخش‌های مختلف جامعه خود در قالب تلاش‌هایی مشترک کار کنید.

مؤسسان انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی (ایپرا) هنگامی که در سال 1949 برای نخستین بار گرد هم آمدند، می‌خواستند از اهرم آموزش در روابط‌عمومی استفاده کنند زیرا متقاعد شده بودند که روابط‌عمومی می‌تواند به دنیا برای گذر از سال‌های تیره و مشارکت در ایجاد محیط و روابط بین‌المللی سازگار و امیدوارکننده کمک کند. یک سال قبل از نخستین گردهمایی ما، اعلامیه جهانی حقوق بشر توسط مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسیده بود. این معاهده نشان‌دهنده اهمیت آگاه بودن و آگهی دادن به دیگران از طریق روش‌های مختلف ارتباطاتی است که شامل فعالیت‌های روابط‌عمومی نیز می‌شود.

از این‌رو، مؤسسان ایپرا متوجه شده بودند که شاغلان خوب روابط‌عمومی حقیقتاً می‌توانستند در تلاش‌های بازسازی پس از جنگ جهانی دوم و ساختن آینده‌ای بهتر برای بشر مفید واقع شوند. و آنها درست تشخیص داده‌اند.

همانگونه که اغلب می‌گویم، روابط‌عمومی تنها یک تکنیک ارتباطی دیگر نیست بلکه بسیار فراتر از آن است.

روابط‌عمومی یک عامل مهم در ایجاد تغییر در هر جامعه‌ای است.

روابط‌عمومی آگاهی‌دهنده و آموزش‌دهنده افراد است.

روابط‌عمومی مشوق مشارکت‌کنندگان و گروه‌های کاری است.

روابط‌عمومی بازده کار روزنامه‌نگاران را افزایش می‌دهد.

روابط‌عمومی، سازمان‌ها و شرکت‌ها را از طریق ارتباطات آزاد و پایدار به موکلان (مشتریان) خود وصل می‌کند.

روابط‌عمومی مشکلات ارتباطی، سازمانی و اجتماعی را شناسایی و حل می‌کند.

روابط‌عمومی سازمان‌های دولتی را با کمک به آنها در فهم قدرت ارتباطات و شفافیت متحول می‌کند.

و روابط‌عمومی الکترونیک از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، اینترنت و رسانه‌های اجتماعی برای آگاهی دادن، آموزش و اشتراک جهانی اطلاعات استفاده می‌کند، که بدان معناست که ما دیگر محدود در زمان و مکان نیستیم. همه ما از طرق مختلف با یکدیگر ارتباط داشته و توانایی مشارکت در سازماندهی و گسترش اطلاعات در فرمت‌های بیشمار به سرعت نور را داریم.

به دلایل متعدد، ایران در سال‌های زیادی در صدر اخبار بوده و مردم سراسر جهان آگاهی خود را از این سرزمین گسترده و کهن از طریق آنچه رسانه‌های گروهی ارائه کرده‌اند، شکل داده‌اند بدون آنکه خود آگاهی واقعی و کافی در مورد کشور ما داشته باشند.

یکی از کارکردهای روابط‌عمومی، ارتقای تصویر ارائه شده و شهرت یک ملت و سازمان مشخص است. در خصوص تصویر منفی از ایران در خارج از مرزها، یکی از چالش‌های شما توجه به واقعیت‌های دنیا و و استفاده از روابط‌‌عمومی در تقویت جایگاه ایران در جوامع اطلاعاتی جهانی است. شما باید از روابط‌عمومی در آگاه‌سازی مردم دنیا نسبت به فرهنگ، ارزش‌ها، فضائل و خواسته‌های خود از طریق روش‌های سیستمی و عملی استفاده کنید.

امیدوارم کنفرانس پرباری داشته باشید و در آینده‌ای نزدیک از کشور شما دیدن کنم.

با بهترین آرزوها

کریستف گینیسی، رئیس انجمن جهانی روابط‌عمومی

16 می 2013 (27 اردیبهشت 1392)، فرانسه، پاریس

کد خبر 214808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز