همشهری آنلاین: درحالی که اعتصاب غذا در زندان بدنام گوانتانامو وارد نودو نهمین روز خود شده، مقام‌های دولتی این زندان سیاست تحقیر آمیز علیه زندانیان را در دستور کار قرار داده‌اند.

زندان گوانتانامو

به گزارش شبکه پرس تی وی، وکیل کلیو استفورد اسمیت که وکالت تعداد زیادی از زندانیان در زندان گوانتانامو را برعهده گرفته است، با ارسال نامه‌ای به ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس گفت، زندانیانی که اعتصاب غذا کرده‌اند قبل از دیدار با وکلایشان و حتی از قبل از برقراری گفت و گوی تلفنی با آن‌ها مورد بازرسی بدنی تحقیر آمیز (بازرسی از حفره های بدن) قرار می گیرند.

اسمیت افزود، « ارتش امریکا به طور مستقیم آزار زندانیانی را که خواهان دیدار با وکلایشان را با هدف بازگو کردن آن‌چه بر آن‌ها می گذرد هستند، شروع کرده است.»

اسمیت خاطر نشان کرد، دو تن از موکلانش و دست‌کم یک زندانی دیگر از بیم آن که مورد بازرسی بدنی قرار گیرند از خواسته خود برای تماس با وکلایشان صرف نظر کرده‌اند.

بنابراین گزارش، ارتش امریکا این موضوع را که مقام‌های دولتی گوانتانامو، زندانیان را مورد بازرسی تحقیرآمیز قرار می‌دهند، تکذیب کرده است.

پیشتر نیز دیوید ریمس، یکی دیگر ازوکلای گوانتانامو تائید کرده بود، مقام‌های رسمی زندان برای منصرف کردن زندانیان از ملاقات با وکلایشان، آن‌ها را به بازرسی بدنی تحقیر آمیز تهدید کرده‌اند.

ریمس همچنین یادآور شد،« مطابق با این سیاست جدید بازرسی بدنی، یک زندانی که اردوگاه خود را ترک می‌کند مورد بازرسی بدنی از جمله بازرسی از (اعضای خصوصی بدن) قرار گرفته‌اند.»

ریمس همچنین افزود، دو تن از موکلان یمنی وی به نام‌های عبدالمالک عبدالوهاب و سلمان ربیعی که در اعتصاب غذا به سر می برند، در باره این سیاست جدید بازرسی بدنی صحبت کرده‌اند. این وکیل در روزهای ۲۹ آوریل تا ۳ می از این زندان بازدید کرده است.

بیش از دو سوم از ۱۶۶ زندانی در زندان بدنام گوانتانامو همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برند. زندانیان گوانتانامو در ماه فوریه، در اعتراض به شرایط زندان و نامشخص بودن مدت بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زدند.

نیروهای امریکایی اخیرا به برخی از زندانیان زندان گوانتانامو از طریق لوله‌هایی که مواد غذایی را از طریق بینی به معده منتقل می‌کند به زور غذا خورانیده‌اند.

کد خبر 214431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز