همشهری آنلاین: برپایه گزارش‌ها، در بحبوحه‌ی اعتصاب غذای بازداشتیان زندان گوانتانامو، ‌امریکا قصد دارد سربازان بیشتری را به این بازداشتگاه در کوبا اعزام کند.

آمریکا

به گزارش شبکه پرس تی وی، به گفته یکی از سخنگویان ارتش امریکا در روز چهارشنبه (۱۶ خرداد)، در مجموع ۱۲۵ تن از نیروهای ارتش از پورتوریکو به زندان بدنام گوانتانامو اعزام خواهند شد.

وی گفت این سربازان پیش از اعزام به خلیج گوانتانامو یک برنامه آموزشی یک ماهه را گذرانده‌اند.

هدف نهایی این است که ۲۰۰۰ تن از اعضای ارتش برای مراقبت از بیش از ۱۶۶ زندانی حاضر باشند. در حال حاضر یک هزار و ۸۳۱ تن از نیروهای نظامی در این زندان حضور دارند.

اعتصاب غذای زندانیان گوانتانامو، ماه فوریه ۲۰۱۳ میلادی در اعتراض به بازداشت بدون محدودیت و شرایط وخیم زندان آغاز شد.

به گفته منابع آگاه، اعتصاب کنندگان با اجتناب از خوردن غذا، مصمم هستند تا ایجاد تغییرات در پروتکل‌های حاکم بر نحوه برخورد با قرآن در زندان امریکایی گوانتانامو و نیز پایان تجسس سلول‌ها و لوازم شخصی آنان، به این حرکت ادامه دهند.

این درحالی است که بر اساس گزارش‌های منتشرشده، نیروهای امریکا در تلاش برای توقف اعتصاب، به تغذیه اجباری حدود ۲۴ زندانی از راه بینی پرداخته‌اند.

در همین حال، دفتر حقوق بشر سازمان ملل خوراندن اجباری مواد غذایی به اعتصاب‌کنندگان را محکوم کرده و آن را به منزله شکنجه و نقض قوانین بین‌المللی دانسته است.

کد خبر 217613
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز