یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد زندانیانی که در زندان آمریکایی گوانتانامو اعتصاب غذا کرده اند، افزایش یافته است.

guantanamo

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، ساموئل هاوس، سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد حدود 77 نفر از 166 زندانی در این تاسیسات نظامی جنجالی در خاک کوبا در این اقدام اعتراضی شرکت کرده‌اند.

این آمار روز چهارشنبه گذشته 25 نفر بود. به گفته وی، به زور به 17 زندانی غذا خورانده شده و پنج نفر از آنان در بیمارستان بستری هستند. هاوس تاکید کرد با این حال هیچ یک از آنها در خطر مرگ نیستند.

به گفته وکلا، این اعتصاب غذا از ششم فوریه آغاز شده است. آنها می گویند دلیل اصلی این اعتصاب غذا 11 سال بازداشت نامحدود و بدون محاکمه یا تفهیم اتهام است.

روز 13 آوریل شورش زندانیان موجب مداخله مسلحانه نگهبانان شد. پس از این جریان 60 زندانی به تحمل حبس در سلول‌های انفرادی واداشته شدند.

زندان گوانتانامو سال 2002 به دستور جرج بوش  رییس جمهور پیشین آمریکا تاسیس شد تا محل نگهداری مظنونان تروریستی باشد. باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در انتخابات سال 2008 وعده داده بود این زندان را که با انتقاد شدید جامعه بین‌المللی مواجه است، تعطیل کند. در همین حال، کنگره آمریکا ابزار مالی را بهانه قرار داده و از انتقال زندانیان گوانتانامو در زندان‌های آمریکا جلوگیری می‌کند.

کد خبر 210249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز