همشهری آنلاین: گزارش انطباق سیاست فرهنگی با تکنولوژی دیجیتالی به فرانسوا اولاند، رییس جمهوری و اورلی فیلیپتی، وزیر فرهنگ فرانسه ارائه شد. قرار است از غول‌هایی نظیر گوگل و اپل به نفع فرهنگ در فرانسه مالیات گرفته شود.

culture tax

یکی از مهم‌ترین پیشنهادات در این گزارش، تعیین مالیات یک درصدی بر فروش دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های همراه هوشمند یا لوح رایانه‌ها (تبلت) است که به اینترنت وصل می‌شوند.

به گزارش یورونیوز اورلی فیلیپتی (Aurelie Filippetti) وزیر فرهنگ فرانسه می‌گوید: "امروز ما شاهد انتقال ثروت حاصل از فروش محصولات دیجیتال و هوشمند توسط سازندگان آنها هستیم. این دستگاه‌ها وارداتی‌اند و در فرانسه ساخته نشده‌اند و به ضرر صنایع پویای فرانسه هستند."

طبق اعلام وزارت فرهنگ فرانسه، سال گذشته در این کشور حدود چهار میلیارد و پانصد میلیون یورو تلفن همراه هوشمند و بیش از دو میلیارد و پانصد میلیون یورو کامپیوترهای شخصی و بیش از یک میلیارد یورو تلویزیون هوشمند و لوح یارانه به فروش رفته است.

آقای اولاند نیز ضمن تایید دریافت این گزارش، ابراز امیدواری کرد مقررات لازم در این زمینه بزودی تصویب شود.

وزارت فرهنگ فرانسه در نظر دارد با دریافت مالیات از بزرگان دنیای دیجیتال و اینترنت از تکنولوژی دیجیتال داخلی و رشد آن حمایت کند.

کد خبر 214405
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز