جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرانسه برای آن‌ها که می‌خواهند از مالیات‌ها فرار کنند دارد به یک کانون جذاب تبدیل می‌شود: بر اساس برآوردها هر سال هشتاد میلیارد یورو فرار مالیاتی در فرانسه صورت می‌گیرد.

france

به گزارش شبکه پنج تلویزیون فرانسه (TV5monde)، پس از اعتراف‌های ژروم کائوزاک (Jérôme Cahuzac) وزیر بودجه سابق فرانسه به داشتن حساب‌های بانکی محرمانه در سوئیس و فرار مالیاتی، بار دیگر نگاه‌ها در این کشور به فرار مالیاتی دوخته شده است.

مهم‌ترین پرسش این است که آیا مبارزه با فرار مالیاتی در فرانسه کارآمد است؟ برآورد شده است هر سال شصت تا هشتاد میلیارد یورو فرار مالیاتی در فرانسه صورت می‌گیرد و اداره مالیات فقط می‌تواند با تشدید کنترلهایش شانزده میلیارد یوروی آن را باز پس گیرد.

آنتوان پیون کارشناس اقتصادی گفت: اقدامات جدی برای جلوگیری از فرار مالیاتی صورت نمی‌گیرد. همه کارشناسان عقیده دارند باید شمار ماموران پلیس و کارشناسان مبارزه با فرار مالیاتی را ده برابر افزایش داد.

کشورهای گروه بیست در سال 2009 اظهارات زیادی در مبارزه با فرار مالیاتی بیان کرده بودند. سوئیس مجبور شد در همان سال به اسرار بانکی پایان دهد.

داگلاس هورنونگ وکیل کارشناس امور مالیاتی در ژنو گفت: بانک‌ها از این پس موظفند از منشاء پول اطمینان یابند. به عبارتی دیگر اگر با سیصد هزار یورو پول نقد به این بانک بیایید به احتمال زیاد نمی‌توانید هیچ حسابی در سوئیس باز کنید. سوئیس دیگر مثل گذشته نیست.

کد خبر 207410
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز