جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نرخ بیکاری با 23 ماه رشد پیاپی در فرانسه درماه مارس نیز ادامه داشت و شمار افراد کاملا بیکار دراین کشور به رقم بی‌سابقه سه میلیون و 224 هزار و 600 نفر رسید.

بیکاری بی سابقه در فرانسه

به گزارش ایرنا به نقل از آمار روز جمعه وزارت کار فرانسه این تعداد افراد کاملا بیکار درتاریخ فرانسه بی سابقه است و این کشور تنها در سال 1997 میلادی شاهد سه میلیون و 195 هزار و500 نفر بیکار بوده است.

آمار مزبور نشان می دهد که شمار بیکاران درگروه - آ مشتمل برافرادی که فاقد هرگونه مشاغل هستند درجریان ماه مارس شاهد 36 هزارو 900 نفر افزایش بوده که این میزان در جریان یکماه 1.2 درصد رشد و دریکسال نیز 11.5 درصد رشد داشته است.

دولت سوسیالیست فرانسه نیز تاکنون برای مقابله با موج روند رو به رشد بیکاری در کشور تنها به این امید دل بسته است که با برنامه ریزی بتواند ظرف ماههای پایانی امسال بیکاری در کشور را مهار کند.

این درحالی است که کارشناسان امکان مقابله با روند رو به رشد نرخ بیکاری در فرانسه به دلیل محقق نشدن زمینه رشد اقتصادی در این کشور درسال گذشته و سال جاری بعید می دانند.

آمار ارایه شده از سوی وزارت کار فرانسه همچنین نشان می دهد که با لحاظ کردن گروههای کاری ب و ث که شامل افراد قراردادی ، کارفصلی و موقت می باشد، شمار افراد متقاضی کار درجریان ماه مارس با 0.7 درصد معادل 34هزار و400 نفر رشد ، به چهار میلیون و 741 هزارو 100 نفر رسیده است .

واین درحالی است که میشل ساپن وزیرکار فرانسه بوجود آمدن این وضعیت ناگوار در زمینه کار و اشتغال در کشور را ناشی از پنج سال رشد بیکاری درکشور دانسته و افزود: در عین حال مقایسه تاریخی رشد بیکاری در کشور صحیح نیست چرا که از سال 1997 میلادی تاکنون جمعیت فعال کشور سه میلیون نفر افزایش داشته است.

وی همچنین از مبارزه با بیکاری به عنوان مهم ترین مسئله در کشور یاد کرد و خواستار وحدت و همدلی مسوولان و دست اندرکاران برای یافتن راه حلی برای این معضل بزرگ اجتماعی شد.

مبارزه با بیکاری ، ایجاد اشتغال انبوه ، ارایه تسهیلات رفاهی و شهروندی بیشتر ، ازجمله وعده ها فرانسوا اولاند رییس جمهور سوسیالیست فرانسه است.

کد خبر 211118
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز