سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه مشترک هواپیمایی ایرفرانس و ک ال ام هلند در نظر دارند در ایجاد ساختار اداری جدید، تعداد یکهزار نفر دیگر از پرسنل خود را ظرف ماه‌های آتی تعدیل کنند.

ایرفرانس هزار نفر از کارکنان خود را برکنار می کند

به گزارش ایرنا، ایرفرانس از جمله شرکت های اقتصادی فرانسوی است که از پیامدهای بحران سال های 2008 و 2009 میلادی به شدت متاثر شده و تاکنون نیز بارها درصدد برآمده است تا با هدف بهره وری اقتصادی و ممانعت از وارد شدن ضرر و زیان سنگین، جمعی از پرسنل خود را تعدیل و بدنه خود را کوچکتر کند.

با این حال گزارش مالی روز سه شنبه این گروه هواپیمایی مشترک اروپایی نشان می دهد که وضعیت مالی آن برای اولین بار ظرف سه ماهه دوم سالجاری میلادی تا حدودی رو به بهبود گذاشته است.

براین اساس، ایرفرانس برای اولین بار از سال 2008 تنها در سه ماهه دوم سالجاری میلادی به یک سود ناخالص حدود 79 میلیون یورویی دست یافته است.

گردش مالی گروه یاد شده در این مدت 6.5 میلیارد یورو برآورد شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

از سوی دیگر، بدهیهای این گروه در شش ماهه اول سالجاری میلادی نیز شاهد600 میلیون یورو کاهش بوده است.

به رغم این بهبود نسبی، بدهی‌های ایرفرانس همچنان بالاست و هزینه بازسازی گروه در پایان ژوئن امسال افزون بر793 میلیون یورو اعلام شده است.

تعدیل نیروها، منحصر به گروه مشترک هواپیمایی ایرفرانس نبوده و هم اکنون شماری از شرکت و واحدهای تولیدی و صنعتی کشور نیز در تلاش برای اجرای ساختاری جدید که تعدیل نیرو از مشخصه بارز آنست، هستند.

در این بین گروه پژو - سیتروئن ظرف یک دوره سه ساله حدفاصل سالهای 2012 تا 2014 میلادی تعدادی 11 هزار و 500 نفر از نیروهای خود را برکنار می کند.

کد خبر 225200
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز