همشهری آنلاین: همزمان با اول ماه مه، هزاران نفر از هواداران جبهه راست ملی فرانسه در گرامیداشت یاد ژاندارک شخصیت مقدس تاریخی و نمادین برای این حزب، حمایت از کارگران و اقشارمردم و همچنین نمایش اقتدار حزبی در پاریس دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات هزاران نفر از هواداران جبهه ملی راست افراطی فرانسه

به گزارش ایرنا، تظاهرات امسال حامیان جبهه ملی فرانسه از آن جهت حایز اهمیت است که این حزب پس از برگزیده شدن مارین لوپن به جای ژان ماری لوپن پدر خود در سال 2011 میلادی برای رهبر حزب با بخت و اقبال مواجه شده و جایگاه مردمی آن در میان شهروندان فرانسوی همواره رو به بهبود و ترقی است.

تظاهرکننده که شمار آنان حدود 10هزار نفر برآورد شده است با حمل دست نوشته ها و پرچم سه رنگ فرانسه با خود، راس ساعت 10 بامداد به وقت محلی از میدان پاله روایال (Palais Royal ) به سمت میدان اپرا درمرکز پاریس حرکت کرده و شعارهایی در حمایت از آرمان های این حزب که بیشتر نیز بر ملی گرایی و ارزش های جمهوری فرانسه استوار است ، سردادند.

تظاهرکنندگان که در راس صفوف آنان شماری از چهره های حزبی از جمله ماریون مارشال لوپن نوه لوپن جوانترین نماینده مجلس ملی فرانسه از منطقه ووکلوز و همچنین ژیلبرکولار دیگر نماینده این حزب در پارلمان کشور به چشم می خوردند، پارچه نوشته هایی را با خود حمل می کردند که بر روی آن ابتدا مردم و همچنین به راه و تلاش خود تا پیروزی ادامه می دهیم به چشم می خورد.

درحالی راهپیمایی بزرگ هواداران جبهه ملی به سمت میدان اپرا محل قرارگیری مجسمه ژان دارک درحال ادامه داشت که مارین لوپن رهبر حزب، به همراه ژان ماری لوپن، رهبر معنوی و بنیانگذار اصلی جبهه ملی نیز ، یک دسته گل درپای مجسمه مزبور قراردادند.

ژاندارک شخصیت تاریخی فرانسوی است که در قرن 15 میلادی توانست نیروهای فرانسوی را در مقابل نیروهای انگلیسی به پیروزی برساند.

این شخصیت تاریخی نمادی از غرور برای جبهه ملی راست فرانسه محسوب می شود که معمولا رهبران حزب و هواداران آن از سالها پیش همزمان با اول ماه مه روز کارگر، با انجام تظاهرات و گردهمایی در محل یاد وخاطره این شخصیت مقدس از نظر کلیسای کاتولیک جهان را گرامی می دارند.

مارین لوپن که توانسته است پس از راهیابی به رهبری حزب جایگاه ضعیف انرا درانظار وافکارعمومی فرانسه با انجام برخی از اصلاحات در شعارها، سیاست و برنامه های حزبی، بهبود ببخشد توانسته است درجریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 میلادی با کسب 17.9 درصد از آراء مرحله اول، در جایگاه سومی پس از فرانسوا اولاند و نیکلا سارکوزی رییس جمهور پیشین، قرارگیرد.

درشرایطی که در نظرسنجی دو روز پیش صورت گرفته از سوی موسسه نظرسنجی س اس آ، نیز درصورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه آینده ، مارین لوپن درجایگاه دوم پس از سارکوزی قرارگرفته و حائز 23 درصد از آراء مرحله دوم می شود. دراین نظرسنجی اولاند در مرحله اول از گردونه رقابت حذف می شود.

لوپن درشرایطی توانسته است ظرف ماههای اخیر جایگاه مردمی خود و حزبش را ارتقاء دهد که بیشتر نیز در شعارها و سخنان خود برحمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و شهروندان تاکید دارد.

وی که معتقد است فرانسه باید برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی گریبانگیر از جمله از تجارت جهانی خارج شده و با یورو نیز وداع کرده و به پول ملی فرانسه برگردد، براین باوراست که فرانسه می تواند با اتکا به زمینه و پتانسیل موجود داخلی ، نسبت به رفع مشکلات موجود ، از جمله در زمینه رفع بیکاری ، ایجاد اشتغال ، ایجاد امید به آینده و همچنین کمک به بهبود توان خرید شهروندان خود اقدام کند.

رهبر جبهه ملی افراطی فرانسه که مخالف مهاجرت سالانه حدود 200 هزار نفر ازاتباع خارجی به کشور بوده و معتقد است که برای مقابله با پدیده بیکاری و عدم امنیت درجامعه شمار آن حداکثر به 10 هزار نفر در سال کاهش یابد، معتقد است که تاکنون شعارهای احزاب چپ و راست فرانسه کشور محکوم به شکست بوده و جزء ویرانی و تباهی برای کشور چیزی به ارمغان نیاورده و تنها حزب وی قادر به بازگرداندن جایگاه از دست رفته فرانسه در عرصه های داخلی و خارجی با اتکا به ارزش های جمهوری است.

خارجی گریزی ، مبارزه با مظاهرادیان به رسمیت شناخته شده درجامعه از جمله مسلمانان ، پایبندی به ارزش های لائیسیته و جمهوری فرانسه از جمله مشخصه های مارین لوپن و جبهه ملی راست افراطی فرانسه در شرایط حاضر می باشد.

کد خبر 212028
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز