سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهروندی هلندی،‌مظنون به دست‌داشتن در بزرگتری حمله سایبری تاریخ اینترنت، در شمال اسپانیا دستگیر شد.

براساس گزارش فاکس‌نیوز، گفته می‌شود این مرد بزرگترین حمله سایبری اینترنت را از یک زیرزمین بزرگ مدیریت کرده و مالک  خودروی ونی با قابلیت هک کردن هرشبکه‌ای در کشور بوده‌ است. این مظنون سوار بر خودروی مجهزش به اسپانیا سفر کرده‌ بود و از این خودرو به عنوان دفتر رایانه‌ای سیار استفاده می‌کرده‌است،‌خودرویی که به آنتن‌های مختلف برای اسکن فرکانس‌های متفاوت مجهز بوده‌ است.

ماموران این مرد را پنجشنبه هفته گذشته در شهر گرانولرز در 22 مایلی شمال بارسلونا دستگیر کردند. وی متهم به حمله سایبری به گروه ناظران ضد‌هرزنامه سوئیس-بریتانیا یا SpamHuas است،‌ گروهی که وظیفه اصلی‌اش مسدود کردن هرزنامه‌هایی است که در قالب تبلیغات به ایمیل‌های کاربران سرتاسر جهان ارسال می‌شوند.

ماموران مخفی‌گاه این مرد را از از روی مصاحبه‌هایی که از این پناهگاه با رسانه‌های بین‌المللی انجام داده‌ بود ردیابی و شناسایی کردند. نام این هکر 35 ساله هنوز افشا نشده‌است. پلیس اسپانیا در ماه مارچ پیام اخطاری را از مقامات هلندی درباره آغاز حمله سایبری بزرگی در قالب حمله محروم‌سازی از خدمات (Denial-of-Service) با مرکزیت اسپانیا دریافت کرد،‌ حمله‌ای که سرعت اینترنت را در هلند، بریتانیا و ایالات متحده تحت تاثیر خود قرار داد. این حملات با یورشی بزرگ به SpamHuas به اوج خود رسیدند.

حملات محروم‌سازی از خدمات می‌تواند یک سرور را به واسطه بالا بردن حجم ترافیک آن،‌ از کار بیاندازد و شدت این حملات براساس بیت بر ثانیه محاسبه می‌شود. متخصصان امنیتی شدت بزرگترین حمله ماه مارچ را 300 میلیارد بیت بر ثانیه تخمین زده‌اند.

پلیس هلند،‌ آلمان، بریتانیا و آمریکا در عملیات دستگیری این هکر 35 ساله مشارکت داشتند. انتظار می‌رود این مظنون برای حضور در دادگاه و محاکمه از اسپانیا به هلند مسترد شود.

کد خبر 211830
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز