پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات و کارشناسان دو کشور ژاپن و آمریکا با هدف همکاری در مورد تهدیدهای سایبری با یکدیگر در توکیو دیدار و تبادل نظر کردند

cyber

به گزارش یورنیوز این گفتگوهای سایبری در حالی برگزار شد که چند روز پیش وزارت دفاع آمریکا برای نخستین بار در گزارش سالانه خود، ارتش چین را متهم به حمله‌های سایبری به سیستم‌های دولتی و نظامی آمریکا کرد.

کرستوفر پِینتر، مدیر امور سایبری در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا گفت: روشن است که در فضای مجازی با تهدیدهای بسیاری مواجه هستیم. چه از نظر فنی و از لحاظ جاسوسی سایبری و اطلاعاتی، چه از نظر سیاسی. آینده فناوری سایبری و اینترنت که نه تنها در دو کشور ما، بلکه در بسیاری از کشورها باعث رشد بوده، به نقطه عطف خود رسیده است.

وزارت دفاع آمریکا در گزارش اخیر خود از تلاش گسترده چین برای سرقت اطلاعات دفاعی و اقتصادی آمریکا صحبت کرد. دولت چین اما این اتهامات را "بی اساس" خواند و اعلام کرد که خود این کشور هم قربانی هکرهای آمریکایی است.

نتایج این نشست دو روزه بزودی منتشر می‌شود. مقامات دو کشور امیدوارند در راستای مبارزه با حملات و تهدیدات سایبری، همکاری‌های خود را افزایش دهند.

کد خبر 213404
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز