دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کره جنوبی و امریکا روز دوشنبه 23 اردیبهشت رزمایش دریایی مشترک خود را با به‌کارگیری ناو هواپیمابر هسته‌ای آغاز کردند.

USS nimitz

  ناو 97 هزار تنی یو اس اس نیمیتز، یکی از بزرگ‌ترین ناوهای جنگی جهان و مجهز به قدرت هسته‌ای است. براساس بیانیه ارتش آمریکا نیمیتز برای شرکت در این رزمایش مشترک بندر بوسان کره‌جنوبی را ترک کرده است.

کره‌شمالی پیشتر نسبت به حضور این ناو در بندر همسایه‌ جنوبی‌اش اعتراض کرده‌ بود.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، گروه مهاجم نیمیتز شامل ناو هواپیمابر، موشک‌های هدایت‌ شونده ویرانگر و کروز است.

این رزمایش مشترک طی دو روز در بخش‌های مختلف از جمله عملیات هوایی یکپارچه، عملیات دفاع هوایی، عملیات آموزش جنگ افزارهای سطحی و تبادل افسران رابط برگزار می‌شود.

کره شمالی، رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی را  اقدام برانگیزاننده خواند و به گزارش اینکوایرر، کمیته اتحاد دوباره صلح‌آمیز کره در کره‌شمال که مسئول مسائل و مشکلات مرزی این کشور با همسایه جنوبی‌اش است اظهار داشت این رزمایش می‌تواند موج جدیدی از تنش‌ها را به دنبال داشته باشد.

آمریکا و کره‌جنوبی که روسای جمهورشان اوباما و پارک گئون های به‌تازگی در واشنگتن با هم دیدار داشته‌اند این حرکت را گامی در جهت ثبات امنیت در منطقه خوانده‌اند.

more  دیدار روسای جمهور کره‌جنوبی و آمریکا در واشنگتن

شبه جزیره کره بعد از آخرین ازمایش هسته‌ای کره‌شمالی مدتی است که درگیر تنش های جدید بوده و به تازگی اوضاع داشت کمی آرام می‌شد.

کد خبر 213921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز