یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: فیلم «رسوایی» به مرز 2 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش رسید. فیلم ده‌نمکی با احتساب فروش روز جمعه‌‌اش به رقم 2 میلیارد و 450 میلیون تومان رسید و با این روند فروش احتمالا این بخت را دارد که در پایان اکران تهران به مرز 3 میلیاردتومان نیز دست یابد.

سینما - فیلم حوض نقاشی

بعد از رسوایی، همچنان «حوض نقاشی» روی جایگاه دوم جدول گیشه قرار گرفته است. ملودرام تأثیرگذار مازیار میری به مرز یک میلیارد و 400 میلیون تومان فروش رسیده است که با توجه به تلخ‌بودن حال و هوای فیلم، ‌رقم قابل‌قبولی به نظر می‌رسد. از ترکیب به جامانده از اکران نوروزی باید به فیلم «تهران 1500» نیز اشاره کرد که با وجود از دست دادن تعدادی از سالن‌ها و سینمای سرگروهش همچنان فروش معقولی دارد. این فیلم انیمیشن تاکنون یک میلیارد و 220 میلیون تومان فروخته است.

نکته جالب توجه این است که «ملکه»‌در حالی جایگزین تهران 1500 شده که تعداد سینماهای فیلم باشه آهنگر کمتر از سالن‌های انیمیشن بهرام عظیمی است. تهران 1500 در حال حاضر 16 سالن در اختیار دارد در حالی که تنها 10سالن در اختیار ملکه قرار داده شده است. ملکه پس از 10 روز اکران 33 میلیون‌تومان فروخته که فروش ضعیفی برای این فیلم جنگی محسوب می‌شود. «زن، مرد، زندگی» دیگر فیلم روی پرده سینماهای تهران است که از سازنده‌اش مهدی ودادی سال‌ها در سینما خبری نبود.

زن، مرد، زندگی هم از جمله فیلم‌هایی است که فروش پایینی در گیشه دارد. قرار بود زن، مرد، زندگی از چهارشنبه هفته گذشته جای خود را به فیلم «بازنشسته‌ها» بدهد ولی با تصمیم شورای صنفی نمایش قرار شد که فیلم ودادی یک هفته دیگر بر پرده دوام بیاورد. زن، مرد،‌زندگی پس از 17 روز اکران تنها 42 میلیون تومان فروخته است. «برف روی کاج‌ها» دیگر فیلم روی پرده است که بین فیلم‌های اکران دوم بهار از همه بهتر می‌فروشد. اولین ساخته پیمان معادی در 17 روز اکران توانسته 360 میلیون تومان بفروشد. این فیلم به لحاظ فروش روزانه مقام دوم گیشه را پس از فیلم رسوایی دارد. فیلم «آقای الف»‌نیز از روز چهارشنبه اکران عمومی شد. اولین تجربه سینمای ایران در زمینه فیلم‌های 3 بعدی در 3 سالن به صورت تک‌سانس به نمایش درآمده و در این اکران محدود و مدت‌زمان کوتاهی که از اکرانش می‌گذرد هنوز نمی‌توان ارزیابی درستی از وضعیت گیشه‌اش به دست داد. علی عطشانی کارگردانی فیلم آقای الف را برعهده داشته است.

فیلم‌های در راه

از صبح چهارشنبه فیلم «بازنشسته‌ها» در گروه سینمایی قدس اکران عمومی می‌شود. این فیلم نخستین ساخته بلند سینمایی کارگردان جوانش است و 2 سال پیش در سکوت خبری و به‌صورت ویدئویی ساخته شده‌است. فتحعلی اویسی، مریم امیرجلالی، آرام جعفری و یوسف صیادی ازجمله بازیگران این فیلم هستند. «حوض نقاشی» هم اگر کف فروشش پایین بیاید از چهارشنبه این هفته جای خود را به فیلم «تلفن همراه رئیس‌جمهور» ساخته علی عطشانی می‌دهد. در این صورت عطشانی باتوجه به نمایش عمومی آقای الف، به‌صورت همزمان 2فیلم را روی پرده خواهد داشت. باتوجه به فروش ضعیف فیلم سینمایی «ملکه» این فیلم نیز احتمالا از اواسط خرداد در گروه سینمایی سینمای استقلال جای خود را به فیلم «چه خوبه که برگشتی» ساخته داریوش مهرجویی خواهد داد. البته پیش‌بینی می‌شود به واسطه اینکه ملکه اثری دفاع مقدسی است با پایین آمدن کف فروشش نیز مورد حمایت قرار گیرد و یکی دو هفته‌ای بیشتر بر پرده دوام بیاورد.

کد خبر 213709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز