یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: از سه‌فیلمی که به‌تازگی روی پرده سینماها آمدند دو فیلم شروع ضعیفی داشتند.

نمایی از فیلم یکی برای همه

در شرایطی که با نزدیک‌شدن به ایام برگزاری انتخابات، صاحبان فیلم‌ها تمایلی به اکران آثارشان ندارند سینماهای تهران در تسخیر کمدی‌های شانه تخم‌مرغی‌ قرار گرفته است. فیلم‌هایی که پیش از این خبری درباره‌شان منتشر نمی‌شد و تقریبا در سکوت خبری جلوی دوربین رفته بودند. «بازنشسته‌ها» با بازی فتحعلی اویسی، یوسف صیادی و آرام جعفری در سه‌روز اول اکرانش 19 میلیون تومان فروخت. این فیلم اولین ساخته بلند سینمایی محسن ربیعی است که به‌صورت ویدیویی ساخته شده است. داریوش باباییان تهیه‌کننده بازنشسته‌هاست. حال و هوای فیلم بیشتر با دوران تسلط کمدی‌های موسوم به شانه تخم‌مرغی همخوانی دارد و شاید اگر این فیلم چند سال پیش اکران می‌شد می‌توانست به فروش بالایی دست پیدا کند. در شرایط فعلی اما فیلم متعلق به دورانی سپری شده است و در سه‌روز اول اکرانش خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.

دیگر کمدی تازه‌اکران‌شده سینماها، فیلم «یکی برای همه» است. این فیلم هم به‌صورت ویدیویی ساخته شده و اولین تجربه بلند سینمایی محمد آهنگرانی در مقام کارگردان است. آهنگرانی پیش از این به عنوان دستیار کارگردان فعالیت می‌کرد. یکی برای همه به‌تهیه‌کنندگی رضا آشتیانی ساخته شده و میان فیلم‌های تازه اکران‌شده فروشش از همه پایین‌تر است. این فیلم در سه‌روز اول اکران خود 14 میلیون تومان فروخته است. نیوشا ضیغمی و اکبر عبدی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«تلفن همراه رئیس‌جمهور» دیگر فیلمی است که به‌تازگی بر پرده سینماها آمده و جالب اینکه این فیلم نیز اثری کمدی است. تلفن همراه رئیس‌جمهور که در گروه سینمایی آزادی اکران عمومی شده، در سه‌روز اول اکرانش حدود 65میلیون تومان فروخته است. این فیلم هنوز از امکان پخش تیزر تلویزیونی بهره‌مند نیست و با گسترده‌شدن تبلیغاتش احتمالا به فروش روزانه بهتری نیز خواهد رسید. این فیلم توسط علی عطشانی کارگردانی شده که این روزها فیلم سه‌بعدی «آقای الف» را نیز بر پرده دارد. مهدی هاشمی و بهناز جعفری بازیگران اصلی تلفن همراه رئیس‌جمهور هستند. از فیلم‌های اکران دوم بهار فیلم «برف روی کاج‌ها» ساخته پیمان معادی پس از 25روز اکران به رقم 470 میلیون تومان رسیده است. «ملکه» هم با فروش روز جمعه‌اش به رقم 60 میلیون تومان فروش نزدیک شده بود. «رسوایی»، «حوض نقاشی» و «تهران 1500» بازمانده‌های اکران نوروزی هستند که با وجود افت فروش همچنان در چند سالن به نمایش درمی‌آیند.

کد خبر 214838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز