گروه ادب و هنر: سینماهای تهران تغییر چهره می‌دهند. از صبح امروز 3فیلم «یکی به‌جای همه»، «تلفن همراه رئیس‌جمهور» و «بازنشسته‌ها» در سینماهای تهران به نمایش عمومی درمی‌آیند.

نمایی از فیلم بازنشسته ها

فیلم یکی به‌جای همه که توسط محمد آهنگرانی کارگردانی شده، جای فیلم «رسوایی» را در گروه سینمایی آفریقا خواهد گرفت. این فیلم دو سال پیش در سکوت خبری ساخته شده و نیوشا ضیغمی و اکبر عبدی بازیگران اصلی‌اش هستند. رضا آشتیانی بازیگر باسابقه سینما این فیلم را تهیه کرده است. یکی به‌جای همه در مرحله تولید سرخابی نام داشت و اولین تجربه بلند سینمایی محمد آهنگرانی محسوب می‌شود. رسوایی که از امروز جای خود را به این فیلم داده با مجموع فروش 2میلیاردو780میلیون تومان با سینمای سرگروهش خداحافظی کرد.

رسوایی، پرفروش‌ترین فیلم اکران92 محسوب می‌شود. اکران فیلم ده‌نمکی در چند سالن همچنان ادامه می‌یابد. تلفن همراه رئیس‌جمهور هم در گروه سینمایی آزادی جایگزین فیلم «حوض نقاشی» شده است. این درحالی است که مدیر پخش حوزه هنری نسبت به تعویق فیلم حوض نقاشی معترض است. غلامرضا فرجی گفت: تناسب کف فروش درنظر گرفته‌شده برای سرگروه‌های سینمایی به پخش‌کننده اطلاع داده نمی‌شود و بدون اطلاع سینمادار و پخش، فیلم از پرده پایین آورده می‌شود. وی با اشاره به فروش بالای حوض نقاشی در سینما آزادی گفت، کف فروش این سینما 3 تا 4 برابر سرگروه‌های دیگر محاسبه می‌شود.

با وجود اعتراض حوزه هنری، حوض نقاشی از صبح امروز جای خود را به فیلم تلفن همراه رئیس‌جمهور داد. فیلم بازنشسته‌ها نیز جایگزین فیلم «زن، مرد، زندگی» در گروه سینمایی قدس شد. زن، مرد، زندگی پس از 3 هفته اکران به رقم 48 میلیون تومان در گیشه دست پیدا کرد که فروش بسیار پایینی محسوب می‌شود. بازنشسته‌ها که جای این فیلم، اکران‌شده ساخته محسن ربیعی است و فتحعلی اویسی، آرام جعفری و یوسف صیادی ازجمله بازیگرانش هستند.

باتوجه به اینکه رسوایی و حوض نقاشی ازجمله فیلم‌های پرفروش اکران92 بودند به‌نظر می‌رسد در روزهای آتی گیشه سینماها دچار نوساناتی شود. باتوجه به نزدیک‌شدن به ایام انتخابات، بیشتر صاحبان فیلم‌ها علاقه‌ای به اکران فیلمشان در اواخر اردیبهشت و خرداد ماه ندارند. روزهایی که تب سیاست در جامعه بالا می‌رود و سینماگران تصور می‌کنند در این روزها از تعداد سینماروها کاسته می‌شود.

کد خبر 214297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز