همشهری آنلاین: رئیس انجمن سینماداران با اشاره به رضایت‌بخش بودن اکران نوروز گفت: با توجه به افزایش بهای بلیت که چندان زیاد هم نبود‌، در سال جدید از نظر مخاطب ریزش داشتیم.

سینما

به گزارش ایسنا، محمد قاصد اشرفی بیان کرد: اکران نوروزی سال 1392 با توجه به حاشیه‌هایی که در بحث اکران به وجود آمد، در مجموع رضایت بخش بود و پنج فیلمی که با سوژه‌های مختلف نمایش داده شدند تا حدودی توانستند مخاطبان خود را به سینما بکشانند.

او گفت: در این بین، فیلم‌هایی بودند که توانایی بیشتری در جذب مخاطب داشتند و موفق‌تر عمل کردند و فیلم‌هایی هم بودند که فروش قابل توجهی نداشتند، هرچند توانایی بیشتری داشتند اما شاید یک دلیل آن نمایش داده شدن در کنار چند فیلم قوی‌تر بود.

اشرفی افزود: در مجموع فروش متوسطی را در نوروز شاهد بودیم ولی با توجه به افزایش بهای بلیت که آن‌چنان هم نبود‌، نسبت به سال گذشته ریزش مخاطب داشتیم و این خود یک هشدار است.

او در این باره گفت: باید ببینیم با توجه به وضعیت اجتماعی و انتخاباتی که پیش رو داریم و نیز فیلم‌هایی که در نوبت اکران هستند وضعیت چگونه خواهد شد چون تردید دارم که این فیلم‌ها درادامه همانند نوروز موفق باشند.

وی تاکید کرد: در این راستا باید یک کار کارشناسی صورت گیرد و فیلم‌هایی که در نوبت اکران قرار دارند با استدلال قوی برای نمایش انتخاب شوند.

اشرفی درباره اکران نوروز اضافه کرد: اعضای شورای صنفی می‌توانند در این باره تحلیل خوبی داشته باشند، هرچند فروش روزانه فیلم‌ها در رسانه‌ها اعلام شده ولی اگر قرار بود تحلیل درستی از فیلم‌های نوروز و اکران‌ آ‌ن‌ها انجام شود باید در یک نشست، با توجه به فروش تک تک فیلم‌ها و سالن‌هایی که در اختیار داشتند ارزیابی مشخصی را ارائه کرد.

رییس انجمن سینماداران در پایان گفت‌وگوی خود نسبت به وضعیت مالیاتی سینماگران و به ویژه سینماداران گله کرد و گفت: به نظر می‌رسد در شورای عالی سینما موضوع سینماداران اصلا مطرح نمی‌شود و اشاره‌ای به مشکلات سالن‌های سینمایی نشده است.

در حالی که بارها خواسته‌ایم مالیات برارزش افزوده و عوارض شهرداری برای سینماها بررسی شود.

او گفت: در شرایطی که سالن‌های سینما خالی است و مخاطب چندانی وجود ندارد و سینماگران هم در موضوع مالیات به این قضیه اشاره می‌کنند، از اعضای شورای عالی سینما تقاضا می‌کنم که حداقل یکی از سینماداران را به جلسات این شورا دعوت کنند تا مسائل این صنف نیز مطرح و بررسی شود.

 

کد خبر 212977
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز