همشهری آنلاین: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "بعد از انتخابات88 دو نوع اعتراض خیابانی و قانونی صورت گرفت"، گفت: بر همین اساس شکایاتی از سوی هواداران من نیز اعلام شد که حق آنها دیدم به شکایات رسیدگی کنم تا در خیابان‌ها همهمه نکنند.

محسن رضایی در جمع دانشجویان دانشگاه آیت‌الله بروجردی  با بیان اینکه "بخشی از مشکلات جامعه، مشکلات فرهنگی است بطوریکه انگار داریم خودزنی می‌کنیم یا واقعا ضعف مدیریتی در کشور وجود دارد"، اظهار کرد: علاوه بر مشکلات فرهنگی، تحریم‌های اقتصادی هم موجب شده است مشکلاتی پیش بیاید بطوریکه دادن 45 هزار تومان یارانه امروز برابر با 15 هزار تومان در زمان اردیبهشت سال گذشته و ارزش ریالی آن کاهش پیدا کرده است.

رضایی با اشاره به مشکل بیکاری اظهار کرد: جوانان ما با مدارک بالای تحصیلی بیکار هستند و بیکاری فشار سختی بر آنها وارد می‌کند. در کنار فشارهای اقتصادی و پایین آمدن ارزش ریالی، بداخلاقی‌هایی نیز در کشور وجود دارد و ارزشهای انقلابی، دینی و اخلاق هم کاهش پیدا کرده است.

اهم اظهارات محسن رضایی با نقل از ایسنا به این شرح است:

  • "چطور سرنوشت یک ملت را به دست کسانی دهیم که تخصص ندارند؟".اگر آدم‌ها سر جای خود باشند 50 درصد از مشکلات جامعه حل می‌شود. باید یک دولت کارآفرین و متخصص روی کار بیاید؛ دولتی که هم مشکلات اقتصادی را حل کند و هم مسائل فرهنگی را پیش ببرد.
  • (درباره ارسال یک نامه هشت ماده‌ای به وزارت کشور مبنی بر تخلافات انتخابات سال 88 ) بعد از انتخابات دو نوع اعتراض خیابانی و قانونی صورت گرفت. بر همین اساس شکایاتی از سوی هواداران من نیز اعلام شد که حق آنها دیدم به شکایات رسیدگی کنم تا در خیابان‌ها همهمه نکنند. راهکارهای قانونی برای اعتراضات وجود داشت اما برخی از قانون استفاده نکردند.
  • اختلافات قوای سه گانه بر اقشار ضعیف فشار وارد می‌کند. ما با وجود تفاوت زیادی که با دوستان داریم اما این تفاوت‌ها را به مناظره تبدیل نمی‌کنم. مناظره‌ها موجب تورم و بی ثباتی اقتصادی می شود و باید به این مناظره ها پایان داد چون ادامه این مناظره ها در آینده به اقشار ضعیف آسیب جدی وارد می کند.
  • در عرصه سیاست خارجی در چالش قرار گرفته‌ایم و کشورهای غربی و آمریکا از این موقعیت سوءاستفاده کرده و توانسته اند مشکلاتی را به وجود آورند. بدون اینکه ارزشهای انقلاب و منافع ملی خود را از دست بدهیم، باید موقعیت مناسبی را بوجود آوریم. ما اجازه نمی دهیم کشورهای غربی با هم علیه ما متحد شوند و سعی می کنیم اتحاد کشورهای غربی را بشکنیم.
  • (دیدگاه خود نسبت به آمریکا) آمریکا فعلا مانعی بر سر راه ایران است و باید از روی این دیوار پرش کنیم و نگذاریم این مانع باعث عدم پیشرفت ایران شود و در حال حاضر این مانع به عنوان تحریم اقتصادی را باید از بین برد. طرح اقتصادی را باید با بکارگیری یک دیپلماسی قوی و کارآمدی اقتصادی پیش ببریم بطوریکه کارآمدی اقتصادی زمینه‌ساز دیپلماسی قوی است که موجب می شود این تحریمها از سر راه ملت ایران برداشته شود.
  • با ایالتی کردن اقتصادی تمام ظرفیت‌های موجود در استان‌ها فعال می‌شود. با ایجاد فدرالیسم اقتصادی با هدف صاحب‌دار شدن اقتصاد کشور، رفع بیکاری و حفظ سرمایه های مالی و انسانی را خواهیم دید. من یارانه‌های نقدی را قطع نمی‌کنم اما روش پرداخت آنها را عوض خواهم کرد. علاوه بر 45 هزار تومان، مبلغ 65 هزار تومان در مرحله دوم محاسبه شده است که در مجموع مبلغ 110 هزار تومان ماهانه به هر نفر پرداخت می‌شود که این مبلغ ضد تورم و کنترل کننده تورم خواهد بود.
  • با طراحی این فرمول توسعه تولید و اشتغال را در کشور فراهم کرده و اثر تورمی هم نخواهیم داشت. در کنار یارانه عمومی، یک یارانه سبز نیز به کشاورزان و تولیدکنندگان خواهیم داد که هر تولیدکننده می‌تواند تولید سنتی خود را به صنعتی تبدیل کند و این‌ها طبق محاسبات دقیق است.
کد خبر 213245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز