همشهری آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح نقش دستگاه‌های ناظر انتخابات برای خلق حماسه سیاسی گفت: دستگاه نظارت و شورای نگهبان با نظارت قوی خود و با دفاع از حقوق مردم عملکردشان 100 درصد قابل درخشش و دفاع باشد و کسی نتواند بگوید که در امر نظارت و بررسی صلاحیت‌ها سلیقه‌ای بوده بلکه طبق قاعده و ضابطه عمل شده باشد.

به گزارش پایگاه رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام، سید مرتضی نبوی در تشریح الزامات تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: واژه حماسه یادآور فرهنگ انقلابی است که در آن روحیه انقلابی و بسیجی موج می‌زند. رهبری انقلاب معتقدند مسائل و مشکلات جامعه را باید با همین گفتمان انقلاب پیش ببریم. بنابراین از الزامات تحقق حماسه، داشتن روحیه انقلابی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برای خلق حماسه لازم است مردم و مسئولین تمام امکانات کشور را بسیج کنند همانطور که ملت ما در عرصه‌های گوناگون حماسه‌های مختلف خلق کردند از جمله حماسه دفاع مقدس و 22 بهمن، 9 دی 88. از دیگر الزامات تحقق حماسه، حضور جدی با انگیزه و مومنانه مسئولین و مشارکت گسترده مردم در ایجاد خلق حماسه است که در این راه با مشکلات، موانع و چالش‌های جدی روبرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: یک هجمه‌ای از طرف قدرت‌های استکباری از طریق تحریم‌ها و سایر فشارها وجود دارد که راه پیشرفت را روی ما ببنند که با در نظر گرفتن این موانع باید مشکلات موجود را از سر راه برداریم یا دور بزنیم چون یک راه سنگلاخ است وقتی ما این راه را برای خود هموار کردیم در حقیقت یک حماسه خلق کردیم وقتی چنین شرایطی ایجاد شد به صورت برجسته و ماندگار در تاریخ ما ثبت خواهد شد.

نبوی در تشریح وظیفه و نقش مسئولین و مردم در دستیابی به این آرمان ملی گفت: حماسه سیاسی مصداق بارز آن برگزاری انتخابات با یک استاندارد بالا یعنی حضور و مشارکت گسترده مردم و یک رقابت جدی است که برای خلق این حماسه لازم است اولا کسانی که مسئولین انتخابات هستند باید وظیفه خود را خوب و انقلابی انجام دهند.

وی افزود: همچنین دستگاه نظارت و شورای نگهبان با نظارت قوی خود و با دفاع از حقوق مردم عملکردشان 100 درصد قابل درخشش و دفاع باشد و کسی نتواند بگوید که در امر نظارت و بررسی صلاحیت‌ها سلیقه‌ای بوده بلکه طبق قاعده و ضابطه عمل شده فرایند انتخابات باید قابل رویت و با اطلاع‌رسانی خوب برگزار شود تا کسی نتواند شبهه‌ای ایجاد کند و احساس اطمینانی که مردم بیش از 30 انتخابات در جمهوری اسلامی بدست آوردند خدشه‌دار نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: از دیگر موارد خلق حماسه سیاسی می‌توان به نقش رسانه­‌های نوشتاری، دیداری، سایت­‌ها و فضای مجازی اشاره کرد. رسانه­‌ها باید یک فضای آرام و عقلانی عاری از تنش با بالا بردن سطح بصیرت‌ها برای تصمیم‌گیری مناسب مردم ایجاد کنند، مردم را با برنامه‌های کاندیدا آشنا کنند. مردم هم با حضور گسترده و با شکوه خود دست به دست هم حماسه سیاسی دیگری را در 24 خرداد ثبت خواهند کرد.

کد خبر 213292
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز