جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها تن از مردم مراکش، تونس، اردن و اتباع سوریه در کوبا و هند با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای مخالفت خود را با اقدامات گروه‌های تروریستی و مداخله بیگانگان در امور داخلی دمشق اعلام کردند.

تظاهرات حامیان اسد در برخی از کشورهای جهان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، صدها تن از مردم مراکش روز گذشته برای اعلام همبستگی خود با مردم سوریه و اعتراض به اقدامات گروهک‌های تروریستی و دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور تظاهرات کرده و از قهرمانی‌ها و فداکاری‌های ارتش سوریه در راستای حفظ حاکمیت کشور قدردانی کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با برافراشتن پرچم سوریه اعلام کردند که دشمن اول آنان رژیم صهیونیستی است.

آن‌ها با تاکید بر مخالفت قاطعانه خود با هرگونه دخالت بیگانگان در امور داخلی دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، اقدامات آمریکا، کشورهای غربی و قطر در مسلح کردن تروریست‌ها را محکوم کردند.

در همین راستا، شرکت کنندگان در این تظاهرات از آزادگان سراسر جهان خواستند تا به سوریه در جهت مقاومت و مبارزه با سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی و نبردش با وهابیون تروریست یاری برسانند.

در تونس نیز شخصیت‌ها و احزاب ملی در اعلام همبستگی با سوریه و اعلام مخالفت با دسیسه‌ای که از دو سال پیش علیه این کشور ترتیب داده شده است، راهپیمایی گسترده‌ای برگزار کردند.

تونسی‌های حاضر در این تظاهرات با برافراشتن پرچم سوریه در کنار پرچم تونس ضمن اعلام پایبندی‌شان به مسائل ملی و منافع ملت‌های عربی تاکید کردند که هدف از دخالت‌های کشورهای غربی و عربی در امور سوریه این است که این کشور در باتلاق جنگ‌های داخلی غرق شود تا در نهایت سود آن به رژیم صهیونیستی و سرمایه‌داری جهانی برسد.

از سوی دیگر، در اردن مراسم جشن روز جهانی کارگر به راهپیمایی در حمایت از سوریه تبدیل شد. در این راهپیمایی 2000 فعال سیاسی اردنی از جمله احزاب گوناگون و ساکنان استان‌های مختلف این کشور حضور داشتند و علیه سازمان ناتو و توطئه‌های برخی از کشورهای عربی علیه سوریه شعارهایی سر دادند.

تظاهرکنندگان علاوه بر خواندن سرودهای ملی، شعارهایی مبنی بر اینکه سوریه نماد ایستادگی و نبض امت‌های عربی است، سردادند.

درهمین راستا، دانشجویان و اقلیت‌های سوری مقیم کوبا نیز انفجارهای تروریستی اخیر در دمشق را به شدت محکوم و اعلام کردند که اطمینان دارند سوریه بر تروریسم پیروز می‌شود.

دانشجویان و اقلیت‌های سوری مقیم کوبا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که انفجار تروریستی که منطقه "المرجة" را هدف گرفت، بازگو کننده ضعف و شکست گروهک‌های تروریستی وحامیان آن‌ها در مقابل پیروزی‌های نیروهای قهرمان سوریه است.

آن‌ها در ادامه گفتند: چنین جنایت‌هایی فقط و فقط ما را بر ایستادگی در صف رهبری بشار اسد، رئیس‌ جمهوری سوریه مصمم‌تر از پیش می‌کند.

این دانشجویان و اقلیت‌های سوری ساکن کوبا از ارتش سوریه که حامی خاک این سرزمین است، قدردانی کردند و فداکاری این قهرمانان‌ را که مانع از پیروزی بدخواهان کینه‌توز و حامیانشان می‌شود، ستودند.

دانشجویان سوری و اتباع این کشور در هند نیز روز گذشته با برگزاری راهپیمایی گسترده تاکید کردند که در مقابل تروریسم و حملات خصمانه در کنار کشورشان می‌ایستند

کد خبر 212238
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز