پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحلیلگر امریکایی از نقض حقوق بشر در زندان گوانتانامو به عنوان « لکه ننگی» در پرونده باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا نام برده است .

به گزارش پرس تی وی، وین اسلیتر، نویسنده ارشد « دالاس مونیتورینگ نیوز» در گفت و گوی تلفنی با بخش امریکای پرس تی وی گفت، اگر اوباما نتواند تا پایان دور دوم ریاست جمهوری‌اش، به وعده هایش درباره تطیلی زندان گوانتانامو عمل کند، موارد نقض حقوق بشر در این زندان به عنوان « لکه ننگی» در پرونده وی باقی خواهد ماند.

اوباما، بیش از چهار سال پیش وعده داد تا زندان گوانتانامو را که نماد نقض حقوق بشر دولت امریکاست، تعطیل کند.

این درحالی بود که وی نه فقط به وعده‌های خود برای تعطیلی این زندان عمل نکرد بلکه دو نقض جدی حقوق بشر، محاکمه‌های ناعادلانه و بازداشت‌های نامشخص، را برای خود به ثبت رساند که اعتبار امریکا را بیش از پیش در سراسر دنیا زیر سوال برده است.

اوباما روز سه شنبه در کنفرانسی خبری در کاخ سفید وعده های خود برای تعطیلی این زندان را یادآور شد و گفت، وی از این که بیش از ۱۰۰ زندانی از ۱۶۶ زندانی گوانتانامو دست به اعتصاب غذا زده اند، شگفت زده نشده است.

سلیتر گفت، اوباما قصد تعطیلی این زندان را دارد، اگر وی موفق به این کار نشود بزرگترین لکه ننگ را برای دولت خود به میراث خواهد گذاشت. میراث دولت وی این خواهد بود که اجازه داد تا نقض حقوق بشر در تمام دوره ریاست جمهوری اش ادامه داشته باشد.

این تحلیلگر سیاسی یاد آور شد، « اگر یک پیام از کنفرانس خبری روز سه‌شنبه مشخص باشد این است که اوباما وعده داد که زندان گوانتانامو را تعطیل می‌کند اما هیچ نشانه‌ای دال بر این که این زندان به این زودی‌ها تعطیل شود، وجود ندارد.»

کد خبر 212133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز