یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وضعیت سلامت رئیس‌جمهور الجزایر بعد از بستری‌شدن در بیمارستانی نظامی در فرانسه به‌دنبال سکته خفیف تحت کنترل و ثابت اعلام شد.

Abdelaziz Bouteflika

عبدالعزیز بوتفلیقه ،رئیس‌جمهور الجزایر بنا به گفته دکتر رشید بوغربال ،مدیر مرکز ملی ورزشی پزشکی شنبه 7 اردیبهشت ساعت 12 و سی دقیقه عصر به وقت محلی و 11 و سی دقیقه به وقت گرینویج دچار  حمله اسکیمی گذرا و خفیف شد.

حمله اسکیمی خفیف(تیا) بنا به توضیح موسسه سکته آمریکا درخصوص این حمله، "تیا به‌واسطه بروز یک لخته خون موقت ایجاد و سریع رفع می‌شود.در بیتشر مواقع این حمله هیچ اثر و نتیجه شدید و دائمی روی مغز ایجاد نمی‌کند."

خبرگزاری الجزایر اعلام کرد بوتفلیقه  برای انجام آزمایش های تکمیلی پس از یک سکته خفیف و گرفتگی رگ به پاریس منتقل شد.

به گفته منابع نزدیک به پرونده پزشکی بوتفلیقه در پاریس، او  ساعت 18 به وقت محلی وارد فرودگاه بوقژه پاریس و بلافاصله با اسکورت نظامی به بیمارستان نظامی وال دوگقاس فرستاده شد.

بیمارستان وال دوگقاس یک مرکز درمانی در پاریس است که  شخصیت‌های فرانسوی و خارجی مهم در آن بستری می‌شوند.

بوتفلیقه 76 ساله  جزو آن دسته از افراد و رهبرانی‌است که بعد از به استقلال‌رسیدن الجزایر در سطوح حکومتی بوده‌اند.او در سال 1999 به ریاست‌جمهوری رسید و در سال‌های 2004 و 2009 نیز باز هم به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد.به‌احتمال قوی بوتفلیقه برای دور چهارم هم در سال 2014 کاندیدا خواهد شد.

سال هاست شایعاتی درباره وضع سلامت جسمانی او مطرح است.اودر سال 2005 هم  در فرانسه جراحی شده.

کد خبر 211417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز