پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم الجزایر روز پنجشنبه 17 مه(27 اردیبهشت) برای انتخاب نمایندگان پارلمان این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش الجزیره، 18.8 میلیون نفر از مردم الجزایر برای شرکت در انتخاباتی که انتظارمی‌رود احزاب ائتلاف حاکم در آن پیروز شود، ثبت نام کرده‌اند. در این انتخابات مردم الجزایر 389 نماینده مجلس این کشور را انتخاب کرده‌اند.

بیش ده هزار مرکز رای گیری تا ساعت 8:00 روز پنجشنبه به وقت محلی به اخذ رای از مردم خواهند پرداخت و انتتظار می‌رود نتایج نهایی انتخابات روز پنجشنبه اعلام شود.

خبرگزاری الجزیره به نقل از پاره‌ای از ناظران سیاسی گزارش داده است که نسبت به مشارکت پایین مردمی در این انتخابات نگرانی‌هایی وجود دارد.

انتخابات الجزایر در شرایطی برگزار می‌شود که روز چهارشنبه 16 مه بر اثر انفجار دو بمب در شهر قسطنطنیه الجزایر یک نفر کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.در جریان انفجار یک افسر پلیس و پنج نفر مجروح شدند.

این انفجار 48 ساعت پس از هشدار القاعده نسبت به شرکت مردم در انتخابات الجزایر رخ داد.الفاعده در پیامی از مردم الجزایر خواسته بود، انتخابات را تحریم کنند.

بمب گذاری اخیر در قسطنطنیه در حالی به وقوع پیوست که پیشتر و در ماه آوریل نیز بمب گذاری‌های انتحاری در الجزیره پایتخت 33 کشته برجای گذاشته بود.

این اقدامات تروریستی نگرانی‌ه را درباره تکرار مجدد حوادث خونباری که در دهه 1990 میلادی به وقوع پیوستند افزایش داده است.

الجزایر بزرگترین کشور مسلمان شمال آفریقا محسوب می‌شود.این کشور تا اوائل دهه 1960 میلادی تحت سلطه استعمار فرانسه بوده است.

کد خبر 22271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز