همشهری آنلاین: احمد الاسیر، از رهبران مذهبی تندرو لبنان در کنفرانسی مطبوعاتی از تشکیل یک گروه شبه نظامی برای رویارویی با حزب الله لبنان و شرکت در درگیری‌های سوریه خبر داد.

احمد الاسیر مخالف حزب‌الله لبنان

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الاهرام، احمد الاسیر، از رهبران سنی لبنان و یکی از افراطی‌ترین چهره‌های مذهبی این کشور با اعلام این خبر، از جوانان لبنانی مقیم و غیر مقیم لبنان خواست تا جهت حمایت از مخالفان سوری راهی منطقه "القصیر" واقع در خاک سوریه شوند.

وی همچنین گفت: تمام کسانی که خود را در معرض تهدید حزب الله لبنان می‌بیند نیز برای دفاع از خود گروه‌های مسلحی متشکل از چند عنصر تشکیل دهند و به شکل مخفیانه خود را برای رویارویی با حزب الله آماده کنند.

سالم الرافعی، یکی دیگر از رهبران مذهبی تندرو در لبنان با دادن "فتوای جهاد" جوانان لبنانی را برای مشارکت در درگیری‌های سوریه فرا خواند.

وی در مسجدی در لبنان مدعی شد: بعد از حضور نیروهای حزب الله در منطقه القصیر باید برای حمایت از پیروزی دوستان سنی خود در این منطقه بسیج شویم.

رافعی خطاب به پیروان خود مدعی شد: همانگونه که حزب الله برای دفاع از اقلیت شیعه نیروهای خود را به منطقه القصیر اعزام کرده ما نیز در حمایت از برادران اهل سنت خود در ناحیه القصیر، سرباز و سلاح به این منطقه می‌فرستیم.

رافعی در ادامه از تمام جوانان لبنانی خواست آمادگی کامل داشته باشند چرا که به گفته وی اولین گروه از جنگجویان سنی لبنانی و کمک‌های تسلیحاتی آنها به زودی به از القصیر اعزام خواهد شد.

کد خبر 210935
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز