چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر نفت کشورمان روز چهارشنبه در دومین اجلاس همکاری‌های نفتی کشورهای آسیایی در ریاض گفت: ایجاد تنوع در استفاده از منابع تجدیدپذیر را حق خود می‌دانیم و مصمم به تحقق آن هستیم.

سید کاظم وزیری‌هامانه به عنوان اولین سخنران این اجلاس تصریح کرد: دسترسی به انرژی هسته‌ای از این منظر برای کشور دارای جمعیت جوان و در حال توسعه‌ای همچون ایران در چارچوبNPT و تدابیر حفاظتی آن امری اجتناب ناپذیر است و این سیاست باید مورد حمایت جهانی قرار گیرد که‌خود کمک به تامین امنیت عرضه در بخش سوخت‌های فسیلی است.

وزیری‌هامانه با اشاره به موضوع امنیت ‌انرژی گفت دستیابی به امنیت انرژی نیازمند توجه همزمان به همه ابعاد آن و نیز تداوم همکاری و گفت گو میان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

وی در همین راستا تاکید کرد: آیا با تشدید ناامنی و تشنج در منطقه‌ای که قلب انرژی جهان شناخته شده می‌توان موجبات تحقق امنیت عرضه انرژی را فراهم آورد.

وزیر نفت ایران دربخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اکنون کشورهای مصرف‌کننده با استفاده از سیاست‌های پولی و مالی، اعمال مالیات سنگین بر فرآورده‌های نفتی، پرداخت یارانه به ذغال سنگ و سوخت‌های جایگزین نفت و گاز، به رغم نگرانی در مورد گرم شدن هوا و تغییرات آب و هوایی، امنیت تقاضای انرژی را به مخاطره انداخته‌اند.

به‌گفته وی همان طوری که کشورهای مصرف‌کننده نگران دسترسی مداوم و مطمئن به منابع نفت و گاز هستند، کشورهای صادرکننده هم نگران امنیت تقاضا به مفهوم دسترسی به ‌بازارهای مصرف واقعی و پایدار برای تولیدات حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود هستند.

کد خبر 21078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز