گروه شهری: اعضای کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران صبح دیروز از پروژه بزرگراه امام‌علی بازدید کردند تا از نزدیک روند پیشرفت کار را بررسی کنند.

مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران که در این بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران را همراهی می‌کرد، به ارائه توضیحات فنی درباره پروژه پرداخت و گفت: بزرگراه امام علی از مناطق 7، 8، 13، 14، 15و 20عبور می‌کند و در مسیر خود 25تقاطع و 56پل دارد که برای احداث مسیر این پروژه هفت هزار واحد مسکونی تملک شده است.

وی افزود: استراتژی ما این بود که تقاطع‌های شرقی- غربی را زودتر به مردم تحویل دهیم. هشت لاین تندرو در تراز منفی یک و شش لاین کندرو در تراز صفر در این بزرگراه احداث شده که دو لاین تندرو برای راه‌اندازی سامانه بی‌آرتی نیز پیش‌بینی شده است. او با «ابرپروژه» خواندن بزرگراه امام‌علی گفت: قرار است در یک‌ماه و نیم آینده 250هزار تن آسفالت در این مسیر توزیع شود، ضمن اینکه قطعات سگمنت نما و دیواره بزرگراه را به تعداد 60هزار قطعه خود پیمانکار تولید کرده است. علاوه بر این، جداره‌های تندرو را آب‌بندی کرده‌ایم.

حسینی اضافه کرد: ما فکری هم برای کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی کرده‌ایم؛ به این صورت که کانال‌های شرق و غرب بزرگراه را به هم متصل کرده‌ایم. در حال حاضر هم پیشرفت فیزیکی پروژه بالای 95درصد است. در حقیقت بزرگ‌ترین معارض، بیمارستان بوعلی بود که هم‌اکنون رفع شده است. معاون شهردار تهران در ادامه گفت: طول کل مسیر بزرگراه امام علی تا حرم مطهر 35کیلومتر است اما قطعه‌ای که در حال حاضر در دست ساخت است، 25کیلومتر طول دارد. کار در مناطق7، 8 و 15به‌دلیل اینکه خیابان و پوسته اولیه‌ای وجود نداشت، از دل بافت مسکونی راه را باز کرده‌ایم که کار بیشتر طول کشید. در واقع ما در کل 480کیلومتر رفع معارض داشته‌ایم.

حسینی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا برای پروژه‌ای به این بزرگی کانال مشترک تأسیساتی احداث نکرده‌اید هم بیان کرد: آرزوی ما بود که این کار را بکنیم اما با سرعتی که ما کار کردیم، این کار عملی نبود، زیرا از مرداد سال گذشته کار را شروع کردیم و باید در خردادماه امسال آن را تحویل بدهیم. وی در توضیح مشکلات تأسیساتی در بافت‌های ریزدانه نیز گفت: انباره‌های چاه‌های فاضلاب گاهی ما را وادار می‌کرد تا دو برابر بیشتر خاکبرداری کنیم و در کل پروژه 50تا 60درصد بیشتر از برآورد اولیه مشاور خاکبرداری کردیم. پس از پایان این توضیحات اعضای شورا برای بازدید از بزرگراه به سمت جنوب آن راهی شدند.

کد خبر 209957
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز