سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدود 5 ماه مانده به زمان برگزاری انتخابات ملی پارلمانی آلمان (ماه سپتامبر 2013) یک حزب سیاسی تازه تاسیس با شعار مخالفت با واحد پولی یورو آغاز فعالیت خود را اعلام کرد.

یورو

ایرنا نوشت: رهبران حزب تازه تاسیس آلترناتیو برای آلمان (Alternative für Deutschland) با اعلام آغاز فعالیت خود، تاکید کرده اند که تصمیم دارند با شعار ما یورو نمی خواهیم به مجلس فدرال آلمان راه یابند.

روزنامه دی ولت با انتشار گزارشی از نخستین کنگره این حزب سیاسی در برلین،نوشت: اعضای حزب AFD در معرفی برنامه های خود برای حضور جدی در انتخابات،تلاش برای ˈابطال مرحله به مرحله یوروˈ را از محورهای اصلی فعالیت های حزبی خود عنوان کرده اند.

در بیانیه مربوط به آغاز فعالیت این حزب آمده است: آلمان نیازی به یورو ندارد و رواج مجدد مارک ( واحد پول قبلی) نباید یک تابو تلقی شود و به همین خاطر برای تلاش در راستای تحقق این هدف،این حزب فعالیت خود را آغاز کرده و در نخستین اجلاس خود برای ورود به مجلس فدرال،اعلام آمادگی نموده است.

بعد از گذشت نزدیک به 12 سال از شکل گیری واحد پولی یورو در اتحادیه اروپایی ،گفته می شود در آلمان حدود 20 درصد از مردم از وجود یورو به عنوان وجه رایج کشور ناراضی هستند و بازگشت به دویچه مارک را ترجیح می دهند.

این علاقمندی بویژه در میان طرفداران حزب دموکرات مسیحی نیز دیده می شود و افراد زیادی در این حزب حاکم در دولت ائتلافی، با سیاست حمایت مرکل از یورو مخالفند.

کارشناسان براین باورند که تاسیس این حزب با شعار مخالفت با یورو می تواند تعدادی از رای دهندگان سنتی به حزب دموکرات مسیحی را به سمت خود بکشد و بدین ترتیب برای دولت ائتلافی مرکل که سودای کسب سومین پیروزی و تشکیل دولت آلمان را در سر می پروراند، تا اندازه ای دردسر ساز شود.

کد خبر 209486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز